ولیعهد عربستان سعودی حمله تروریستی در ابوظبی را محکوم کرد

شاهزاده محمد بن سلمان در تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی بر لزوم مقابله با اقدامات تروریستی حوثی‌ها تاکید کرد

تصویر آرشیوی از دیدار شاهزاده محمد بن سلمان و ولیعهد ابوظبی-خبرگزاری دولتی عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی حمله تروریستی حوثی‌ها در ابوظبی که به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر انجامید را قویا محکوم کرد.

ولیعهد عربستان سعودی در تماس تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی همدردی عمیق خود را نسبت به کشته‌شدگان این حمله ابراز کرد و برای مجروحان بهبودی سریع آرزو کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خلیج‌تایمز، دو طرف در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به روابط برادرانه تاکید کردند که اقدامات تروریستی شبه‌نظامیان حوثی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی عزم دو کشور برای ادامه تلاش‌ها به منظور مقابله با آنها را تقویت می‌کند. آنها تاکید کردند که این حمله‌های تروریستی با هدف بی‌ثبات کردن منطقه انجام می‌شود.

مقامات امارات و عربستان با اشاره به اهمیت ایستادگی جامعه جهانی در برابر نقض قوانین بین‌المللی بر محکومیت اقدامات تروریستی که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پس از انفجارهای روز دوشنبه در امارات متحده عربی، مواضع حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن را هدف قرار داد.

شبه‌نظامیان حوثی که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند در ماه‌های اخیر بر شدت حمله‌های خود در منطقه افزوده‌اند. خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی حوثی‌ها نیز تهدید حمله‌های بیشتر را مطرح کرده‌اند.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که عربستان سعودی و امارات متحده عربی با هدف کاهش تنش‌ها رایزنی‌هایی را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بودند و تهران از اعزام سه دیپلمات به شهر جده در عربستان سعودی خبر داده است.

بیشتر از جهان