حمله هوایی ائتلاف عربی به مواضع حوثی‌ها پس از حمله پهپادی به ابوظبی

جمهوری اسلامی ایران درباره حمله روز دوشنبه به ابوظبی اظهارنظری نکرد

ائتلاف کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی، دوشنبه شب، ۱۷ ژانویه، مواضع حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران را در صنعا هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، ترکی المالکی، فرمانده نیروهای ائتلاف عربی، گفت که «رهبران تروریست» در شمال صنعا را هدف قرار داده است، و «شرایط عملیاتی ایجاب می‌کند که در پاسخ به این تهدید، ضربات متوالی وارد شود.»

مالکی افزود که حملات حوثی‌ها به امارات متحده عربی و عربستان سعودی «جنایات جنگی» است و حوثی‌ها باید بابت آن حساب پس بدهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین گفت که «این تشدید درگیری و رفتار خصمانه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران نشان می‌دهد که تهدید این گروه تروریستی، مخلّ امنیت منطقه و جهان است.» او افزود که ائتلاف عربی، «اقدامات عملیاتی لازم را برای بازدارندگی در برابر این رفتار خصمانه، انجام خواهد داد.»

ساعاتی پیش از آن، ائتلاف عربی گفت که هشت پهپاد را که از یمن به سوی عربستان سعودی به پرواز درآمده بودند، ره‌گیری کرده است.

حوثی‌ها روز دوشنبه اعلام کردند که «عملیات گردباد یمن» را در پاسخ به آنچه «تشدید تهاجم آمریکایی-سعودی-اماراتی» خواندند، آغاز کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران درباره حمله روز دوشنبه به ابوظبی اظهارنظری نکرد، اما خبرگزاری‌های حکومتی ایران، گفته‌های سخنگوی گروه انصارالله را منتشر کردند که در آن «به امارات متحده عربی هشدار داد که از دخالت‌های بیهوده در یمن و تجاوز به آن کشور دست بردارد.»

پلیس ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تانکر سوخت در منطقه صنعتی مصفا در نزدیکی انبارهای شرکت نفتی ادنوک منفجر شده است، و در نزدیکی بخشی از ساختمان‌های در دست ساخت مربوط به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی نیز یک آتش‌سوزی رخ داده است. محل این رویداد در ۲۲ کیلومتری مرکز شهر ابوظبی، همچنین دارای یک شبکه خط لوله نفت و ۳۶ مخزن ذخیره‌سازی است که کامیون‌ها، سوخت را از آنجا به سراسر امارات حمل می‌کنند.

پلیس ابوظبی سپس اعلام کرد که آن حملات تا آن مقطع، منجر به سه کشته و شش مجروح شده‌اند.

بیشتر از جهان