ال‌کلاسیکو سوپر جام اسپانیا این بار در عربستان برگزار می‌شود

تیم فوتبال بارسلونا با ۱۳ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید

بارسلونا به‌تازگی هدایت تیمش را به ژاوی هرناندز سپرده است - LLUIS GENE / AFP

دیدارهای نیمه‌نهایی رقابت‌های سوپر جام اسپانیا قرار است امسال برخلاف سال‌های گذشته، به میزبانی عربستان سعودی در جده و در ورزشگاه پادشاه عبدالله این شهر برگزار شود و طبق قرعه‌کشی انجام شده، در حساس‌ترین مسابقه امشب، دو تیم بارسلونا و رئال مادرید به مصاف هم خواهند رفت.

تیم فوتبال بارسلونا با ۱۳ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و رئال مادرید نیز با ۱۱ قهرمانی در رتبه دوم است. بارسلونا که به‌تازگی هدایت تیمش را به ژاوی هرناندز سپرده است، احتمالا با غایبان زیادی در این مسابقه حاضر خواهد شد. البته خبر خوش برای آبی‌آناری‌ها این است که آن‌ها بالاخره موفق شدند قرارداد فران تورس، مهاجم جدید خود، را به ثبت برسانند و او در صورت برطرف شدن آسیب‌دیدگی‌اش می‌تواند در این مسابقه تیم بارسلونا را همراهی کند.

بارسا سه تن از بازیکنان مصدوم خود را به جده خواهد برد تا در صورت بهبود بتوانند در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند. از طرفی، به نظر می‌رسد فاتی که مدت زیادی است به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی بارسا فاصله گرفته بود، حالا از بند مصدومیت رها شده و ژاوی امیدوار است او در این مسابقه بازی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانکی دی یونگ که اصلی‌ترین بازی‌ساز بارسا به حساب می‌آید، نیز هنوز شرایط بازی را به دست نیاورده اما ژاوی به رسیدن او به این مسابقه خیلی امیدوار است. آرائوخو، مدافع بارسا، هم که در بازی مقابل لینارس از ناحیه مچ دست آسیب دیده بود، یکی از غایبان احتمالی بارسا در این مسابقه است.

ژاوی، سرمربی بارسا، معتقد است که این مسابقه یک امتحان بزرگ برای تیم او خواهد بود. او این بازی را یک فرصت استثنایی برای تیمش دانسته که می‌تواند با یک پیروزی، خود را در فینال رقابت‌ها ببینند و این موضوع برای آن‌ها یک سکوی پرتاب خواهد بود. او در نشست خبری پیش از مسابقه گفت: «بدون شک در حال حاضر تیم فوتبال رئال بهترین تیم باشگاهی اسپانیا است و در شرایط بسیار خوبی قرار دارند اما ال‌کلاسیکو یک بازی کاملا متفاوت است و ما هم تصمیم داریم مانند یک قهرمان در این مسابقه حاضر شویم.»

از طرف دیگر، رئال مادرید با تمامی نفرات خود در این مسابقه حاضر است و بدون مصدوم در این مسابقه شرکت خواهد کرد. خط حمله آتشین رئال یعنی وینیسیوس و کریم بنزما به احتمال زیاد از همان ابتدا، کار را برای مدافعان بارسا مشکل خواهند کرد و  بدون شک روی کاغذ، رئال مادرید شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار خواهد داشت و همین مشکل اساسی آنچلوتی، سرمربی کهکشانی‌ها، است.

آنچلوتی از قدرت تیمش نسبت به بارسا کاملا آگاهی دارد اما نگران است که آن‌ها تیم حریف را دست‌کم بگیرند و نتیجه‌ای جز پیروزی نصیبشان شود. آنچلوتی در نشست پیش از بازی گفت: «ما برای این بازی هدفی جز پیروزی و قهرمانی در این رقابت‌ها نداریم. اما باید دید در زمین مسابقه چه اتفاقی رخ خواهد داد. تیم حریف به‌تازگی روند روبه‌رشدی داشته و مربی این تیم توانسته است تاثیرگذاری خود را نشان دهد. ما با تمام قوا در این مسابقه بازی خواهیم کرد و تمام ابزار پیروزی را هم در اختیار داریم و باید در زمین ثابت کنیم که تیم بهتر ماییم.»

دیگر دیدار نیمه‌نهایی سوپر جام اسپانیا بین تیم‌های اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبایو، مدافع عنوان قهرمانی، برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال