نخستین قهرمانی نادال در رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۲

رافائل نادال، مرد شماره شش تنیس جهان با برتری مقابل ماکسیم کرسی از آمریکا، قهرمان رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی تنیس در ملبورن استرالیا شد

این هشتاد ونهمین عنوان قهرمانی نادال در رقابت‌های ای‌تی‌پی است که از سال ۲۰۰۴ موفق به کسب آن شده است - Mike FREY / AFP

نادال که سال گذشته اکثر رقابت‌های تنیس را به دلیل آسیب‌دیدگی ازدست‌داده بود، دو هفته زودتر از شروع رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در این کشور حضور پیدا کرد و در رقابت‌های تنیس شهر ملبورن شرکت کرد و درنهایت موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات را به‌دست آورد. ماکسیم کرسی، حریف جوان و آمریکایی نادال در دیدار نیمه‌نهایی موفق شده بود گریگور دیمیتروف بلغاری و مشهور را از پیش رو بردارد و حریف نادال در دیدار پایانی شود.

کرسی در این مسابقه شیوه بازی سرویس و سپس ضربات والی یا همان ضربات روی تور را در دستور کار قرار داده بود و بارها به این روش امتیازهای زیادی از نادال گرفت. نادال ست اول را به‌سختی و در تایبرک ۷-۶ پیروز شد. در ست دوم به نظر می‌رسید رالی‌های زیاد در انتهای زمین حریف نادال را کمی خسته کرده است و همین موضوع سبب شد تا نادال از فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را ببرد و این ست نیز با برتری او و با نتیجه ۶-۳ به پایان رسید تا نادال این مسابقه را دو بر صفر پیروز شود و اولین قهرمانی خود در سال ۲۰۲۲ را بالای سر ببرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هشتاد ونهمین عنوان قهرمانی نادال در رقابت‌های ای‌تی‌پی است که از سال ۲۰۰۴ موفق به کسب آن شده است. آخرین قهرمانی نادال ۳۵ ساله در رقابت‌های تنیس به مسابقات تنیس مسترز رم در سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد و نادال از آن زمان نتوانسته بود حضور موفقی در رقابت‌های تنیس داشته باشد. ماکسیم کرسی در پایان مسابقه از حضور در دیدار پایانی و بازی مقابل نادال تمجید کرد و بازی کردن در کنار او را از افتخارات خود دانست.

نادال هم در پایان مسابقه در حضور تماشاگران جام قهرمانی را بالای سر برد و گفت: خیلی خوشحالم که دوباره در اینجا و در کشور استرالیا حضور دارم. بازی کردن در مقابل شما برایم لذت‌بخش است و خیلی خوشحالم که این فرصت را پیدا کردم تا پس از مشکلات آسیب‌دیدگی که در سال گذشته برایم به وجود آمده بود دوباره در زمین تنیس مسابقه دادن را تجربه کنم و بتوانم بازهم یک جایزه را در دستانم لمس کنم.

از هفته آینده رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در شهر ملبورن کار خود را آغاز خواهد کرد و این در حالی است که وضعیت مرد شماره یک تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی یعنی نواک جوکوویچ برای حضور در این رقابت‌ها هنوز معلوم نیست و او هنوز در محل اقامت پناهجویان در شهر ملبورن قرار دارد و قرار است تا فردا، دوشنبه رای دادگاه اعلام شود. در صورت رد درخواست او برای ورود به استرالیا و دیپورت شدن، طبق قوانین این کشور او تا سه سال اجازه ورود به استرالیا را نخواهد داشت.

بیشتر از تنيس