جوکوویچ ماه گذشته به کرونا مبتلا شده بود

ماموران مرزبانی استرالیا ویزای مرد شماره یک تنیس جهان را به‌دلیل نقض مقررات واکسیناسیون باطل کرده‌اند و او در بازداشت اداره مهاجرت است

جوکوویچ معافیت ویژه دریافت کرده و صدور الکترونیکی ویزا برای او تایید شد‌ه بود‌ـ Greg WOOD/AFP

در میانه جنجال احتمال اخراج نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، از استرالیا به‌دلیل نقض قوانین واکسیناسیون این کشور، وکیل او روز شنبه ۸ ژانویه مدارکی را به دادگاه ارائه کرد که نشان می‌دهد این تنیس‌باز صرب ماه گذشته به کووید‌ـ‌۱۹ مبتلا شده و بهبود پیدا کرده است و بر همین اساس، خواستار معافیت از مقررات سختگیرانه واکسیناسیون استرالیا شده بود.

روز چهارشنبه ۵ ژانویه، در فرودگاه ملبورن از ورود جوکوویچ به خاک استرالیا جلوگیری شد و ماموران مرزی ویزای او را به‌دلیل نقض مقررات، باطل کردند. بر اساس مقررات استرالیا، تمام افرادی که شهروند استرالیا نیستند باید هر دو نوبت واکسن کرونا را زده باشند تا اجازه ورود به این کشور پیدا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ روز اول ژانویه با حمایت دولت ایالتی ویکتوریا و برگزارکنندگان مسابقات تنیس آزاد استرالیا، معافیت ویژه دریافت کرد. این معافیت بر اساس اطلاعاتی بود که به دو هیئت پزشکی مستقل ارائه کرده بود، و صدور الکترونیکی ویزا برای او تایید شد.

اما بعد، مشخص شد که مرزبانی فدرال معافیت پزشکی ایالت ویکتوریا را معتبر نمی‌داند. این معافیت مشمول افرادی می‌شود که در شش ماه گذشته آزمایش کوویدشان مثبت شده باشد.

جوکوویچ در هتلی در ملبورن در بازداشت اداره مهاجرت است و خود را برای اعتراض قانونی به ابطال ویزایش آماده می‌کند. قرار است جلسه دادگاه روز دوشنبه ۱۰ ژانویه در دادگاه فدرال سیرکت برگزار شود.

این تنیس‌باز ۳۴ ساله روز جمعه ۷ ژانویه در پیامی از مردم سراسر جهان بابت حمایت مستمرشان تشکر کرد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «[حمایت شما] را حس می‌کنم و بسیار ممنونم.»

مسابقات تنیس آزاد استرالیا روز ۱۷ ژانویه آغاز می‌شود. چنانچه جوکوویچ نتواند تصمیم ابطال ویزایش را لغو کند و از استرالیا اخراج شود، نه تنها از شرکت در مسابقات باز می‌ماند، بلکه تا سه سال حق ورود به این کشور را نخواهد داشت.

بیشتر از تنيس