بارسا پس از جذب فران تورس حالا به دنبال موراتا است

فران تورس ۲۱ ساله در باشگاه منچسترسیتی فرصت چندان زیادی برای بازی پیدا نمی‌کرد

فران تورس موردتوجه ژاوی هرناندز، سرمربی بارسا، قرار گرفت  - Pau BARRENA / AFP

تیم فوتبال بارسلونا که در فصل جاری رقابت‌ها روزهای چندان خوبی را سپری نمی‌کند، چند روز پیش قرارداد خود با فران تورس، مهاجم جوان اسپانیایی سابق باشگاه منچسترسیتی را رسمی کرد و در ورزشگاه نیوکمپ، از او رونمایی کرد.

فران تورس ۲۱ ساله که در باشگاه منچسترسیتی فرصت چندان زیادی برای بازی پیدا نمی‌کرد، موردتوجه ژاوی هرناندز، سرمربی بارسا، قرار گرفت و در نهایت با موافقت گواردیولا، او توانست از جمع سیتیزن‌ها جدا شود و با مبلغ ۵۵ میلیون یورو به جمع آبی‌اناری‌ها بپیوندند. قرارداد او با بارسلونا تا سال ۲۰۲۷ است و بند آزادسازی این بازیکن یک میلیارد یورو است تا تیمی نتواند برای جذب او اقدام کند.

او در مدت حضورش در سیتی در ۴۳ بازی حضور داشت و موفق شد ۱۶ گل به ثمر برساند. تورس در سال ۲۰۲۰ از والنسیا به سیتی پیوست اما حضور بازیکنان آماده‌ای مانند فودن، استرلینگ و محرز اجازه خودنمایی بیشتر به او نداد و او ترجیح داد تا به کشورش اسپانیا بازگردد و حالا در ترکیب تیم بزرگ‌تری مثل بارسلونا قرار بگیرد.

رونمایی از او در ورزشگاه نیوکمپ را مانند دیگر بازیکنان، لاپورتا، مدیرعامل باشگاه، انجام داد اما او در حال حاضر نمی‌تواند تیم بارسلونا را در مسابقات همراهی کند. بارسلونا برای قرار دادن اسم تورس در فهرست، باید در ماه ژانویه، هنگام نقل و انتقالات بین فصل، یکی از بازیکنان خود را به فروش برساند تا بتواند از این بازیکن جوان در ترکیب اصلی استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاوی به‌تازگی فهرست بازیکنان مازاد بارسا را که باید تیم را تا پایان این ماه ترک کنند، اعلام کرده است. کوتینیو و اومتیتی از جمله این بازیکنان‌اند که با ترک باشگاه موافقت کرده‌اند اما تاکنون تیمی برای به خدمت گرفتن آن‌ها اقدام نکرده است.

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسا، برای رفع مشکل گلزنی تیمش، به‌تازگی علاقه زیادی برای به خدمت گیری آلوارو موراتا از یوونتوس نشان داده و طبق اخبار منتشر شده در روزنامه‌های ایتالیایی، صحبت‌ها با این بازیکن پیشرفت خوبی هم داشته و توافق‌های اولیه صورت گرفته و حالا تنها باشگاه است که باید با خروج این بازیکن موافقت کند.

موراتا که بازیکن اتلتیکو مادرید است و به‌صورت قرضی در یووه حضور دارد، از این موضوع مطلع است که در پایان فصل، یووه قرارداد او را قطعی نخواهد کرد؛ به همین دلیل این موقعیت را فرصتی مناسب برای رهایی از یووه می‌داند؛ اما حضور او در بارسا نیز همانند فران تورس با مشکل مواجه خواهد شد و تا بارسلونا تعدادی از بازیکنان خود را در زمستان به فروش نرساند، قادر نخواهد بود بازیکن جدیدی جذب کند.

بارسلونا در خط حمله با مشکلات زیادی مواجه است و با مشکل تمدید قرارداد دمبله هم روبه‌رو است. مبلغ تمدید قرارداد که این بازیکن به‌تازگی اعلام کرده، رقم بسیار زیادی است و باشگاه بارسلونا به این بازیکن هشدار داده است که اگر این مبلغ را کاهش ندهد، از ترکیب تیم کنار گذاشته می‌شود. قرارداد دمبله با بارسلونا در تابستان پیش رو به اتمام می‌رسد و او می‌تواند به‌صورت آزاد به تیم دیگری ملحق شود. به همین دلیل بارسا امیدوار است  بتواند موراتا را به‌زودی به خدمت بگیرد؛ با این حال مذاکرات پنهانی مسئولان بارسا با موراتا اعتراض سران یووه و سرمربی این تیم، مکس آلگری، را به همراه داشته است و آنان با این انتقال مخالف‌اند.

آلگری تاکید کرده است تنها در صورتی به موراتا اجازه خروج خواهد داد که مهاجم مناسبی برای یوونتوس خریداری شود.     

بیشتر از فوتبال