نتیجه آزمایش کرونای لیونل مسی مثبت شد

با اوج‌گیری ابتلا به کرونا در اروپا، سرمربی لیورپول هم به قرنطینه رفت

مسی در ۲ سال گذشته برخلاف خیلی از فوتبالیست‌های سرشناس مبتلا به کرونا نشده بودSebastien SALOM-GOMIS / AFP

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری سن‌ژرمن، به ویروس کرونا مبتلا شد.

موج جدید ابتلا به کرونا فوتبالیست‌های بسیاری را در اروپا مبتلا کرده است.

به دلیل مثبت بودن نتیجه آزمایش مسی، او نمی‌تواند در آغاز سال نو میلادی به تمرین‌های تیمش برگردد و در حدود ۱۰ روز باید در قرنطینه باشد.

مسی در ۲ سال گذشته برخلاف خیلی از فوتبالیست‌های سرشناس مبتلا به کرونا نشده بود.

خوان برنات، سرخیو ریکو، و ناتان بیتومازالا دیگر بازیکنان تیم پاریسی‌ هستند که در حال حاضر در قرنطینه‌اند.

از سوی دیگر، نتیجه آزمایش کرونای یورگن کلوپ، سرمربی تیم فوتبال لیورپول انگلستان، نیز مثبت اعلام شد. به این ترتیب، سرمربی آلمانی قرمزها از همراهی تیمش در دیدار روز یکشنبه برابر چلسی محروم ماند.

کلوپ شب نیز پیش از سال نو میلادی، پس از آن که نتیجه مثبت آزمایشش اعلام شد، به قرنطینه رفت. از این رو، در دیدار لیورپول برابر چلسی، دستیار هلندی او در خانه حریف روی نیمکت مربیان خواهد نشست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در میان بازیکنان و کارکنان باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان در هفته گذشته رکورد شکست و به شمار ۹۰ مبتلا رسید که از زمان آغاز آزمایش کووید در سال ۲۰۲۰ بی‌سابقه بوده است. اکنون با اوج‌گیری سویه اومیکرون، این رکورد یک بار دیگر شکسته شد.

به گزارش فرانس ۲۴، ویروس کرونا در ماه دسامبر و تا امروز، دوشنبه ۲۷ دسامبر (۶ دی)، ۱۵ بازی از رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان را تعطیل کرده است. 

لیگ برتر انگلستان با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که از دوشنبه ۲۰ دسامبر تا یکشنبه ۲۶ دسامبر (۲۹ آذر تا ۵ دی)، بیش از ۱۵ هزار آزمایش کووید-۱۹ انجام داده که از آن میان ۱۰۳ مورد مثبت بوده است.

آن بیانیه می‌افزاید: «اولویت، سلامت همگان است، و لیگ برتر هر اقدام پیشگیرانه‌ای که به‌منظور مقابله با تأثیر سویه اومیکرون لازم باشد، در پیش خواهد گرفت.»

به‌رغم اوج‌گیری کرونا و اختلال در برگزاری بازی‌ها، مدیران لیگ برتر فوتبال انگلستان در نشستی در هفته گذشته، درخواست برخی از مدیران باشگاه‌ها مبنی بر توقف لیگ را رد کردند.

در پی گسترش موج تازه ابتلا به کرونا، لیگ برتر فوتبال انگلستان به اقدام‌های اضطراری بازگشته است. همچنین، بر شمار آزمایش‌های کرونای‌ بازیکنان و کارکنان باشگاه‌ها نیز افزوده است.

بیشتر از فوتبال