بودجه شهرداری تهران چطور هزینه می‌شود؟ اعزام مداح رایگان به منزل

ترویج «روضه‌خوانی خانگی» از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است

شهرداری تهران بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری را تامین می‌کند-عکس از فارس

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه، ترویج «روضه‌خوانی خانگی» را از جمله اهداف این سازمان برشمرد و گفت: «برای خانواده‌هایی که نمی‌توانند در مراسم و اجتماعات عزاداری کنند، مداح رایگان می‌فرستیم.» علیرضا فاطمیان‌پور گفت: «خانواده‌‌ها می‌توانند با هماهنگی مراسم روضه و عزاداری خانگی از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.»

این خدمات رایگان در حالی ارایه می‌شود که اخیرا گزارش‌ها درباره اتوبوس‌خوابی و بی‌آر‌تی خوابی در تهران خبرساز شده است و فرونشست زمین تهدیدی جدی برای خیابان‌ها و کوچه‌های پایتخت به‌شمار می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علاقمندان می‌توانند در سایت «جلوه سوگ» برای برگزاری روضه خانگی ثبت‌نام کنند. در این سایت امکاناتی مانند هماهنگی روضه‌خوان و سخنران و بسته بهداشتی پذیرایی ارایه می‌شود و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن تعداد مهمانان و تاریخ، زمان و مکان روضه، مداح رایگان درخواست کنند.

مداح رایگان یکی از ۳۲ برنامه‌ای است که به گفته فاطمیان‌پور در ایام فاطمیه به‌طور مجازی و حقیقی برگزار می‌شود. برنامه‌هایی که اجرای هر کدام از آنها شامل اعزام مداح رایگان به بودجه هنگفتی نیاز دارد. مداحی در ایران در سال‌های اخیر به صنعتی بزرگ تبدیل شده است و مداحان و روضه‌خوانان دستمزد‌های کلان و امتیازها و امکانات ویژه‌ای برای مداحی دریافت می‌کنند.

بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری را شهرداری تهران تامین می‌کند. اعضای هیات امنای این سازمان شامل رئیس صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی با حکم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شوند. این سازمان با چهار هزار پرسنل و در اختیار داشتن مراکز فرهنگی و هنری متعدد از بزرگترین نهادهای «فرهنگی هنری» جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.