دنیل مدودف، رقابت‌های تنیس سال ۲۰۲۲ را با شکست آغاز کرد

روسیه که مدافع عنوان قهرمانی جام ای‌تی‌پی است دو بازیکن اصلی خود یعنی روبلف و خاچانوف را در اختیار ندارد

مدودف اولین مسابقه تیم روسیه را مقابل اومبر جوان برگزار کرد - Marco BERTORELLO / AFP

رقابت‌های تنیس جام ای‌تی‌پی در روز دوم کار خود را با رقابت‌های گروه دوم مسابقات آغاز کرد و در یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها تیم تنیس روسیه مقابل فرانسه قرار گرفت و دنیل مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان در اولین مسابقه خود در سال جدید با یک نتیجه عجیب مقابل اوگو اومبر فرانسوی شکست خورد.

تیم روسیه که مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات است دو بازیکن اصلی خود یعنی روبلف و خاچانوف را در اختیار ندارد. روبلف به‌تازگی به کرونا مبتلا شده است و نمی‌تواند در هیچ رقابتی حضورداشته باشد و خاچانوف نیز در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی آدلاید که از فردا آغاز خواهد شد، حضور خواهد داشت.

مدودف اولین مسابقه تیم روسیه را مقابل اومبر جوان برگزار کرد و ست اول را ۷-۵ پیروز شد. در ست دوم نیز مدودف درحالی‌که سه بر صفر در بازی پیش بود با بازگشت فوق‌العاده و عجیب اومبر مواجه شد و ست را ۷-۵ واگذار کرد تا بازی به ست سوم و نهایی کشیده شود. در این ست نیز مدودف سه بر یک در بازی‌ پیش بود که بازهم تنیسور فرانسوی غافلگیر شد و او توانست ست‌های ازدست‌رفته را جبران کند و به مسابقه بازگردد.

درنهایت این ست به تایبرک کشیده شد و اوگو اومبر توانست این تنیسور قدرتمند روس را در تایبرک مغلوب کند و نخستین شکست مدودف در سال میلادی جدید را رقم بزند. البته تیم روسیه در دو بازی بعدی خود مقابل فرانسه به برتری رسید و درمجموع دو بریک پیروز این مسابقه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار حساس این گروه، تیم ایتالیا، نایب‌قهرمان همین رقابت‌ها مقابل تیم استرالیا قرار گرفت. متئو برتینی، نایب‌قهرمان رقابت‌های ویمبلدون در سال ۲۰۲۱ که هم‌اکنون در رده هفتم مردان جهان قرار دارد در یک دیدار حساس مقابل الکس دیمینور جوان قرار گرفت و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ مغلوب او شد تا برتینی مشهور نیز مانند مدودف سال جدید را با شکست آغاز کند.

برتینی در مسابقات هشت نفر برتر جهان در سال ۲۰۲۱ که در تورین ایتالیا برگزار شد نیز حضور داشت، اما به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله شکم در همان مسابقه اول از ادامه بازی انصراف داد و پس از پشت سر گذاشتن دوره نقاهت به مسابقات تنیس بازگشت و تیم ایتالیا را در این رقابت‌ها همراهی کرد.

در دیگر مسابقه یانیک سینر جوان موفق شد مکس پرسل از استرالیا را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ مغلوب کند. از دیگر نتایج مهم مسابقات جام ای‌تی‌پی می‌توان به برتری سه بر صفر تیم آمریکا مقابل کانادا از گروه سوم مسابقات اشاره کرد.

 

بیشتر از تنيس