آنتونیو کونته در دوئل ایتالیایی‌ها پیروز شد

تاتنهام با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و خود را موقتا در مکان ششم جدول قرارداد

تیم فوتبال تاتنهام که به زمین واتفورد رفته بود، بازی را خیلی بهتر از میزبان آغاز کرد - Glyn KIRK / AFP

تیم فوتبال تاتنهام در نخستین بازی پس از سال نو مقابل تیم واتفورد که در انتهای جدول بود، به پیروزی یک بر صفر رسید. جدال دو مربی ایتالیایی و موفق در عرصه فوتبال که سابقه قهرمانی در لیگ برتر انگلستان را نیز در کارنامه خود دارند، جالب‌ توجه بود و آنتونیو کونته موفق شد مقابل هم‌وطن خود یعنی کلودیو رانیری کهنه‌کار به برتری برسد.

تیم فوتبال تاتنهام که به زمین واتفورد رفته بود، بازی را خیلی بهتر از میزبان آغاز کرد و هری کین که در این روزها موتور گلزنی‌ او دوباره روشن‌شده است در نیمه نخست موقعیت‌های متعددی را برای گلزنی از دست داد. لوکاس مورا، در این مسابقه به‌جای دله آلی برای تاتنهام بازی می‌کرد و این موضوع باعث شده بود تا یاران کونته فشار بیشتری را روی دروازه واتفورد وارد کنند.

بر‌خلاف بازی خوب تاتنهام، نیمه اول بدون گل  تمام شد و با شروع نیمه دوم تیم واتفورد نیز نیم‌نگاهی به دروازه تیم تاتنهام داشت، اما حمله‌های کم اثر هوگو لوریس، دروازه‌بان تاتنهام بدون نتیجه باقی ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مسابقه‌ای که هردو مربی ایتالیایی شناخت خوبی از یکدیگر داشتند و به‌خوبی یکدیگر را آنالیز کرده بودند، درنهایت این تاتنهام بود که در وقت‌های اضافه بازی در دقیقه ۹۶ موفق شد با ضربه سر مدافع پیش‌تاخته خود، داوینسون سانچز روی ارسال سون، بازیکن کره‌ای دروازه تیم میزبان را باز کند و پیروزی یک بر صفر را رقم بزند.

رانیری که استاد ‌شیوه‌های دفاعی در مسابقه‌های فوتبال است در این بازی نیز در دقایق پایانی مقابل هم‌وطنش شکست خورد و یک باخت دیگر در کارنامه این سرمربی ایتالیایی در واتفورد ثبت شد. در این مسابقه نیز مانند بازی نیوکاسل و تاتنهام که مدتی پیش برگزارشد، حوادث عجیبی رخ داد. در دقایق پایانی مسابقه یکی از هواداران تیم میزبان دچار حمله قلبی شد و همین موضوع باعث شد تا داور مسابقه هشت دقیقه وقت تلف‌شده را در نظر بگیرد.

تاتنهام با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و خود را موقتا در مکان ششم جدول قرارداد. تیم تاتنهام نسبت به دیگر تیم‌ها، دو مسابقه کمتر انجام داده است و در صورت پیروزی در آن دو مسابقه می‌تواند خود را تا جایگاه چهارم جدول بالا بکشد. تیم واتفورد نیز با قبول این شکست در رده هفدهم جدول قرار گرفت.

رانیری، سرمربی ایتالیایی واتفورد که به‌تازگی هدایت این تیم انگلیسی را برعهده‌گرفته است، تا اینجای کار نتوانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند و آن‌ها در اکثر مسابقه‌ها شکست را تجربه کرده‌اند و همین موضوع ممکن است به برکناری او منجر شود. آن‌ها در این مسابقه عملکرد نسبتا خوبی داشتند، اما با بدشانسی، نتیجه را در دقایق پایانی به تاتنهام واگذار کردند.

در طرف مقابل کونته از زمان حضورش در تیم تاتنهام توانست تاتنهام را متحول کند و آن‌ها حالا در جمع تیم‌های بالای جدول قرار دارند. آنتونیو کونته معتقد است که تاتنهام برای تبدیل‌شدن به یک مدعی حداقل یک‌فصل دیگر به زمان نیاز دارد و آن‌ها تنها هدفشان در این فصل قرار گرفتن در بین چهار تیم بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای سال آینده است.

 

بیشتر از فوتبال