لستر یک - لیورپول صفر؛ روباه‌ها انتقام باخت در جام اتحادیه را گرفتند

شاگردان کلوپ مانند همیشه بازی را هجومی آغاز کردند اما در این مسابقه مانند همیشه نبودند

سرمربی لیورپول نیز معتقد بود که شاگردانش بد بازی کرده‌اند - Lindsey Parnaby / AFP

رقابت‌های لیگ برتر انگلستان درهفته بیستم با یکی از حساس‌ترین مسابقات ادامه یافت و تیم فوتبال لسترسیتی که در ورزشگاه کینگ پاور میزبان لیورپول بود، موفق شد با نتیجه یک بر هیچ شاگردان یورگن کلوپ را مغلوب کند و به‌نوعی انتقام شکست در بازی جام اتحادیه را که دو هفته پیش بین دو تیم برگزار شد، بگیرد.

تیم لستر در بازی قبلی خود در رقابت‌های لیگ مقابل منچسترسیتی، علی‌رغم به نمایش گذاشتن یک بازی خوب، نتیجه را شش بر سه واگذار کرد و در دومین بازی پیاپی و سخت دیگر پس از گذشت تنها سه روز، مقابل لیورپول قرار گرفت.

شاگردان کلوپ مانند همیشه بازی را هجومی آغاز کردند اما در این مسابقه مانند همیشه نبودند و نتوانستند از موقعیت‌های به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. بدون شک مهم‌ترین اتفاق این مسابقه در همان نیمه اول بود؛ جایی که خطای اندیدی، مدافع لستر، روی صلاح در محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را به تیم مهمان هدیه کرد؛ اما اشمایکل که بازی‌های ضعیف خود در چند مسابقه اخیر را به دست فراموشی سپرده بود، با مهار این پنالتی، تیمش را در جریان مسابقه نگه داشت.

صلاح که اشمایکل ضربه‌اش را مهار کرده بود، در برگشت توپ نیز فرصت زدن گل را داشت اما ضربه سرش به تیرک دروازه برخورد کرد و دست قرمزها از رسیدن به گل کوتاه ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کسپر اشمایکل در ادامه نیمه نخست نیز بارها صلاح و یارانش را در گلزنی ناکام گذاشت و ستاره لستر در نیمه نخست بود و راجرز هم که در بیشتر بازی‌ها مقابل لیورپول و در تقابل با اندیشه‌های کلوپ شکست‌ خورده بود، تصمیم داشت در این بازی این طلسم را بشکند و پیروزی را به دست آورد.

از طرفی لیورپول هم که از هفت بازی قبلی خود شش پیروزی کسب کرده بود، برای کم کردن فاصله امتیازی با صدر جدول و منچسترسیتی، تنها به برد در این مسابقه فکر می‌کرد. در نیمه دوم، لیورپول بازی را همانند نیمه اول تهاجمی آغاز کرد اما در دقیقه ۵۹، این روباه‌ها بودند که توانستند در تک موقعیت خود در این مسابقه با ضربه لوکمن، تعویض طلایی راجرز، به گل برسند.

لوکمن ۲۴ ساله که تنها سه دقیقه از آمدنش به زمین به جای ایهیناچو گذشته بود، با یک حرکت سریع خود را به نزدیک دروازه لیورپول رساند و با یک ضربه مهارنشدنی دروازه آلیسون بکر را باز کرد. تلاش‌های لیورپول در ۳۰ دقیقه پایانی ادامه داشت اما آمدن فیرمینو و جیمز میلنر هم برای کلوپ فایده‌ای نداشت و دفاع و دروازه‌بان لستر اجازه خودنمایی به مهاجمان او را ندادند و بازی با همان تک گل به اتمام رسید. به این ترتیب تیم لیورپول آخرین بازی خود در سال ۲۰۲۱ را با شکست به پایان رساند و فاصله‌اش با صدر جدول و سیتیزن‌ها به شش امتیاز رسید.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، نیز معتقد بود که شاگردانش بد بازی کرده‌اند. او در پایان بازی گفت: «ما مستحق این باخت بودیم. موقعیت‌های زیادی برای گلزنی و برد داشتیم اما همه آن‌ها را از دست دادیم و وقتی شما گل نزنید، به بدترین شکل مجازات خواهید شد. تصمیم‌گیری بازیکنانم در بیشتر زمان بازی اشتباه بود. بازی را خوب شروع کردیم اما نشد که تا انتها با یک ریتم ادامه دهیم. تنها یک موقعیت به آن‌ها دادیم و بازی را واگذار کردیم. فاصله ما با تیم سیتی زیاد شد اما مشکل ما اصلا این نیست. ما باید سعی کنیم فوتبال عادی خودمان را بازی کنیم و در این صورت موفق خواهیم شد.»

لیورپول با قبول شکست مقابل لستر، با ۴۱ امتیاز همچنان در رده دوم جدول قرار دارد.    

بیشتر از فوتبال