اندی ماری مجوز شرکت در رقابت‌های تنیس استرالیا را دریافت کرد

اندی ماری آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و در رقابت‌های تنیس آنتوورپ در کشور بلژیک به قهرمانی رسیده است

اندی ماری پس از دوری طولانی‌مدت، موفق شد در اواسط سال ۲۰۲۱ به رقابت‌های تنیس بازگردد - Giuseppe CACACE / AFP

اندی ماری بریتانیایی و مرد شماره یک سابق تنیس جهان اجازه حضور در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را دریافت کرد. اندی ماری پس از دوری طولانی‌مدت در سال‌های اخیر به‌دلیل آسیب‌دیدگی و جراحی‌های زیاد روی استخوان ران پا موفق شد در اواسط سال ۲۰۲۱ به رقابت‌های تنیس بازگردد.

او در تعداد زیادی از رقابت‌های تنیس شرکت کرد و عملکرد قابل قبولی نیز از خود به نمایش گذاشت. او هفته گذشته نیز در رقابت‌های نمایشی تنیس در ابوظبی حاضر شد و در دیدار پایانی مغلوب آندر‌ی روبلف روس شد و به مقام دوم  رسید.

اندی ماری در این رقابت‌ها بسیار خوب ظاهر شد و در نیمه‌نهایی نیز موفق شده بود رافائل نادال اسپانیایی را مغلوب کند. او سال گذشته نیز قرار بود تا در رقابت‌های تنیس استرالیا شرکت کند، اما به‌دلیل ابتلا به کرونا و شرایط سخت قرنطینه در کشور میزبان، این رقابت‌ها را از دست داد.

کرگ تایلی، مدیر مسابقات تنیس آزاد استرالیا به‌تازگی اعلام کرد که به اندی ماری مجوز یا سهمیه حضور در رقابت‌های استرالیا داده‌ شده است و او می‌تواند در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: اندی بازیکن بسیار توانمندی است و از روحیه جنگندگی بالایی برخوردار است. او عاشق تنیس است و باید موردستایش قرار گیرد و این باعث خوشحالی ما است که او در این مسابقات حضور خواهد داشت و ما در ملبورن از او استقبال خواهیم کرد.

اندی ماری، نایب‌قهرمان پنج دوره رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به‌دلیل غیبت در رقابت‌های تنیس در سال‌های اخیر هم‌اکنون در رده ۱۳۴ جهان قرار دارد و به همین دلیل نمی‌تواند به‌صورت مستقیم در جدول اصلی مسابقات تنیس استرالیا حضور داشته باشد؛ اما برگزارکنندگان مسابقات شرایط ویژه‌ای را برای تعدادی از بازیکنان صاحب نان یا آینده‌دار در دنیای تنیس اختصاص می‌دهند و آن‌ها با دادن یک کارت ویژه اجازه حضور برخی بازیکنان در جدول اصلی رقابت‌ها را صادر می‌کنند.

اندی ماری آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و در رقابت‌های تنیس آنتوورپ در کشور بلژیک به قهرمانی رسیده است و امیدوار است تا در رقابت‌های تنیس استرالیا شروع خوبی برای فصل جدید مسابقات داشته باشد. رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا قرار است از ۱۷ ژانویه سال جدید در ملبورن استرالیا آغاز شود.

حضور نادال در این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده است، چراکه او به‌تازگی پس از بازگشت از مسابقات ابوظبی به مایورکا مبتلا به کرونا شده است و دوران نقاهت خود را طی می‌کند. دومینیک تیم اتریشی نیز هنوز به‌طور کامل پس از مصدومیت مچ دست به آمادگی نرسیده است و قرار است طی روزهای آینده نظر خود را برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام کند.

بیشتر از تنيس