شکست نادال در دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس ابوظبی

نادال آخرین بار در رقابت‌های تنیس واشینگتن در سال جاری بازی کرده بود

نادال به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا، ماه‌ها از شرایط مسابقه به دور بود - Giuseppe CACACE / AFP

رقابت‌های تنیس ابوظبی در کشور امارات که بیشتر جنبه نمایشی دارد و برای آمادگی بازیکنان برگزار می‌شود، در مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد و در مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقه، رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره شش تنیس جهان مقابل اندی ماری از بریتانیا در دو ست متوالی مغلوب شد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

نادال که آخرین بار در رقابت‌های تنیس واشنگتن در سال جاری بازی کرده بود، ماه‌ها به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا از شرایط مسابقه به دور بود و رقابت‌های بسیار مهمی از جمله ویمبلدون، المپیک توکیو، تنیس آزاد آمریکا، مسترز پایانی در تورین ایتالیا و جام دیویس را از دست داد و نتوانست از جایگاه دومی خود در پایان سال جاری دفاع کند و تا رده ششم جدول برترین تنیس‌بازان مرد جهان سقوط کرد. نادال در رقابت‌های تنیس ابوظبی مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شد و به‌همین دلیل بدون برگزاری حتی یک مسابقه مستقیم در نیمه‌نهایی رقابت‌ها قرار داده شد. اندی ماری که پس از پیروزی مقابل دن اونس دیگر بازیکن بریتانیایی این رقابت‌ها به دیدار نیمه‌نهایی رسیده بود، مقابل نادال قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال در این مسابقه بازی چندان قابل قبولی ارائه نکرد. او در این مسابقه خطاهای زیادی انجام داد که در هیچ‌کدام از آن‌ها تحت‌فشار نبود و امتیازات زیادی را به‌راحتی از دست داد. اندی ماری نیز در این مسابقه بسیار خوب و بدون اشتباه ظاهر شد و نشان داد که دوران طولانی‌مدت مصدومیت را پشت سر گذاشته و در حال بازگشت به‌روزهای خوب گذشته است و برای شرکت در رقابت‌ها تنیس آزاد استرالیا از شرایط خوبی برخوردار است. نادال در این مسابقه، ست اول را شش-سه به ماری واگذار کرد. در ست دوم نادال سعی کرد تا با زدن ضرباتی با زاویه بیشتر ماری را به گوشه‌های زمین بفرستد و او را خسته کند، اما اشتباهات نادال در زدن ضربات پایانی باعث شد تا در این ست نیز هفت-پنج مغلوب شود و از راهیابی به دیدار پایانی بازماند. این سیزدهمین دوره برگزاری رقابت‌ها تنیس ابوظبی به‌شمار می‌رود و حالا در دیدار پایانی این دوره از رقابت‌ها، اندی ماری بریتانیایی باید مقابل آندره روبلف روس قرار بگیرد. در دیگر دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، آندره روبلف از روسیه موفق شد دنیس شاپووالوف از کانادا را دو بر یک با نتایج هفت-شش، سه-شش و شش-سه مغلوب کند و به دیدار پایانی این رقابت‌ها صعود کرد.

دومینیک تیم اتریشی که پیش‌ازاین قرار بود در این رقابت‌ها حضور داشته باشد، از شرکت در این رقابت‌ها در لحظات پایانی انصراف داد. دومینیک تیم هم مانند نادال رقابت‌های زیادی را در سال جاری به‌دلیل مصدومیت از ناحیه مچ دست از دست داد. او که در شهر دبی به‌سر می‌برد و تمرینات خود را در آنجا پیگیری می‌کند، در اینستاگرامش اعلام کرد که هنوز به آمادگی صد در‌صد نرسیده است و امیدوار است بتواند خود را برای رقابت‌های تنیس استرالیا آماده کند.

بیشتر از تنيس