بارسا حریف سویای ۱۰ نفره نشد

سویا با پیروزی در این مسابقه می‌توانست خود را به تیم صدرنشین یعنی رئال مادرید نزدیک‌تر کند

سویا تا اینجای فصل در رده دوم جدول قرار دارد - CRISTINA QUICLER / AFP

تیم فوتبال بارسلونا سه‌شنبه شب در یک دیدار عقب افتاده از هفته چهارم رقابت‌های لالیگا، در خارج از خانه و در ورزشگاه رامون سانچز پیسخوان، مهمان تیم فوتبال سویا بود که در نهایت دو تیم به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

ژاوی هرناندز و شاگردانش که آخرین بازی پیش از سال نو میلادی را انجام می‌دادند، امیدوار بودند دست پر به نیوکمپ بازگردند و با کسب سه امتیاز این مسابقه، جایگاه خود در جدول رقابت‌ها را ارتقا دهند.

سویا که تا اینجای فصل در رده دوم جدول قرار دارد، هفته گذشته موفق شد اتلتیکو مادرید قدرتمند را در همین ورزشگاه مغلوب کند و ژاوی می‌دانست که برای پیروزی در این مسابقه خارج از خانه کار بسیار دشواری را در پیش دارد.

سویا با پیروزی در این مسابقه می‌توانست خود را به تیم صدرنشین یعنی رئال مادرید نزدیک‌تر کند.

در نیمه اول، بازی پایاپای بود و دو تیم حملات نصفه‌نیمه‌ای را روی دروازه‌ یکدیگر ترتیب دادند تا اینکه در دقیقه ۳۲، سویا موفق شد روی یک ضربه کرنر، گل اول را به دروازه بارسا وارد کند. پاس کاپیتان راکیتیچ را که خود سابقه حضوری طولانی در بارسلونا دارد، پابو لوپز، مهاجم آرژانتینی سویا، به گل تبدیل کرد و میزبان را یک بر هیچ پیش انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حرکات عثمان دمبله و گاوی در نیمه نخست تنها نقطه قوت تیم ژاوی بودند. فقدان مهره‌های کارامد در بارسلونا در بیشتر مسابقات ژاوی را برای نتیجه‌گیری با مشکل مواجه کرده و او ناچار است در ترکیب تیم از بازیکنان جوان استفاده کند.

با این حال، برتری سویا در نیمه نخست پایدار نماند و بارسلونا در دقیقه ۴۵ روی ارسال دمبله از نقطه کرنر و ضربه سر مدافع جلو کشیده خود، آرائوخو، توانست دروازه سویا را باز کند و نتیجه مساوی در نیمه اول بازی رقم خورد.

نیمه دوم مسابقه مانند نیمه اول سپری می‌شد که در دقیقه ۶۴، ژول کانده، مدافع سویا، با یک حرکت غیرورزشی توپ را به صورت جوردی آلبا کوبید و از  داور کارت قرمز گرفت. اخراج مدافع ارزشمند سویا به بارسلونی‌ها فرصت داد تا در ۲۵ دقیقه پایانی مسابقه، حملات بیشتری را روی دروازه تیم ۱۰ نفره میزبان ترتیب دهند. در این نیمه، دمبله که در راس حملات بارسا قرار داشت، بارها دروازه سویا را تهدید کرد اما تیرک دروازه مانع گلزنی این مهاجم فرانسوی شد و در نهایت این بازی حساس با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

ژاوی که در پایان بازی از عملکرد بازیکنانش رضایت کامل داشت، گفت: «با اینکه پیروز نشدیم اما از بازی بازیکنانم بسیار راضی‌ام. این همان شیوه بازی است که من به دنبال آنم و در سال جدید نیز باید همین مسیر را ادامه دهیم. ما می‌توانستیم با پیروزی در این مسابقه که استحقاق آن را هم داشتیم، خود را به بالای جدول برسانیم و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار شویم. باید در زمان ۱۰ نفره شدن حریف، مقداری آرامش خود را حفظ می‌کردیم و گل دوم را به ثمر می‌رساندیم اما با این حال به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می‌کنم.»

بارسلونا تصمیم دارد در تعطیلات زمستانی خریدهای جدیدی انجام دهد اما مهم‌تر از همه نام‌هایی‌اند که ژاوی در لیست خروجی باشگاه اعلام کرده است. او از عملکرد عده‌ای از بازیکنان تیم رضایت ندارد و گفته می‌شود دیگر از آن‌ها استفاده نخواهد کرد. سرجینیو دست، کوتینیو، ساموئل اومتیتی و لوک دی یانگ بازیکنانی‌اند که ژاوی از آن‌ها قطع امید کرده است و به نظر می‌رسد در تعطیلات زمستانی به تیم‌های دیگری منتقل خواهند شد.    

بیشتر از فوتبال