توقف رئال مادرید صدرنشین مقابل کادیز قعرنشین در سانتیاگوبرنابئو

تیم فوتبال بارسلونا با ۱۶ امتیاز اختلاف از رئال، در رده هفتم جدول قرار دارد

آخرین بازی رئال مادرید پیش از سال نو میلادی با تساوی همراه شد - JAVIER SORIANO / AFP

در جریان هفته هجدهم رقابت‌های لالیگا اسپانیا، تیم فوتبال رئال مادرید مقابل کادیز، تیم یکی مانده به ته جدولی لیگ باشگاه‌های اسپانیا، قرار گرفت و در ورزشگاه خانگی خود، سانتیاگوبرنابئو، با تساوی بدون گل متوقف شد.

مادریدی‌ها که در این فصل با هدایت کارلو آنچلوتی ۱۰ برد پیاپی کسب کرده بودند، برای پیروزی و حفظ اختلاف هشت امتیازی با تیم دوم جدول، سویا، به این مسابقه حساس پا گذاشتند و کریم بنزما، بهترین گلزن رئال، تصمیم داشت در شب تولدش با زدن گلی دیگر در این مسابقه، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم بزند.

غیبت دو مهره اصلی رئال یعنی لوکا مودریچ و مارکو آسنسیو که به کرونا مبتلا شده بودند، باعث شد تا کارلتو از ابتدای مسابقه از والورده و ادن هازارد در ترکیب اصلی تیم و در خط میانی و نوک حمله استفاده کند. حملات گسترده و پیش‌بینی شده کهکشانی‌ها از همان ابتدای مسابقه کار را برای تیم مهمان سخت کرده بود و والورده جوان که فرصت پیدا کرده بود از ابتدا در بازی حضور داشته باشد، در نیمه نخست، نمایشی درخشانی داشت؛ اگرچه موقعیت‌های گلزنی مناسبی را با بدشانسی از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم رئال که دوست نداشت سه امتیاز این مسابقه را از دست بدهد، حملات خود در نیمه دوم را بیشتر کرد و آنچلوتی با تعویض‌های متعدد تیم را در حالت هجومی‌تری قرار داد اما ادن هازارد با اینکه در این مسابقه نمایش نسبتا خوبی داشت، مانند دیگر مهاجمان رئال مادرید در  گلزنی ناموفق بود و در نهایت، این مسابقه که رئال در تمامی وقت‌های آن تیم برتر میدان بود، با تساوی بدون گل به پایان رسید و شاگردان آنچلوتی دو امتیاز حساس را از دست دادند.

این نتیجه باعث شد تا سویا به رئال نزدیک‌تر شود و در فاصله شش امتیازی آن‌ها قرار بگیرد. تیم فوتبال بارسلونا هم که در هفته هجدهم یک برد شیرین در دقایق پایانی مقابل الچه را به دست آورده است، با ۱۶ امتیاز اختلاف از رئال، در رده هفتم جدول قرار دارد و می‌کوشد در این فصل خود را به جمع چهار تیم بالای جدول برساند.

آنچلوتی که از کسب این تساوی بسیار ناراحت بود، گفت: «ما در این مسابقه برای گل زدن هر کاری کردیم اما به نظرم در زدن ضربات آخر چندان دقت نداشتیم. در کل، از بازی بازیکنانم راضی‌ام. تیم حریف بسیار تدافعی بازی کرد و ما نتوانستیم از لایه‌های دفاعی آن‌ها عبور کنیم.»

بدین ترتیب آخرین بازی رئال مادرید پیش از سال نو میلادی با تساوی همراه شد اما آن‌ها توانستند با ۴۳ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت و قهرمانی نیم‌فصل رقابت‌های لالیگا را از آن خود کنند.

بیشتر از فوتبال