نتایج ناامیدکننده توخل با چلسی ادامه دارد

توخل می‌گوید که تنها دلیل این نتایج ضعیف، مصدومیت‌های پیاپی بازیکنان است

تیم فوتبال چلسی از هفت مسابقه اخیر خود تنها در دو بازی پیروز شده است - Tolga Akmen / AFP

تیم فوتبال چلسی که این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را با اقتدار آغاز کرده بود، در هفته‌های اخیر، با کسب نتایج ضعیف جایگاه خود در صدر جدول را از دست داده است.

توماس توخل که از میانه‌های فصل گذشته هدایت آبی‌های لندن را بر عهده گرفت، چلسی را به قهرمانی در لیگ قهرمان اروپا رساند و این امیدواری را در هواداران این تیم به وجود آورد که در این فصل قهرمانی در رقابت‌های لیگ جزیره را نیز به دست خواهند آورد. بیشتر کارشناسان هم معتقد بودند که در فصل جاری لیگ برتر انگلستان، چلسی جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی است؛ اما مصدومیت تعدادی از بازیکنان کلیدی تیم از جمله لوکاکو، کانته و بن چیلول باعث شد تا روند موفقیت‌های چلسی دچار نوسان شود و آن‌ها حالا علاوه بر از دست دادن صدر جدول، با منچسترسیتی صدرنشین شش امتیاز فاصله دارند.

تیم فوتبال چلسی از هفت مسابقه اخیر خود تنها در دو بازی پیروز شده است و آبی‌های لندن در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ جزیره مقابل ولورهمپتون به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافتند. این در حالی بود که آن‌ها هشت بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و ابتلا به کرونا در اختیار نداشتند؛ هاورتز، ورنر، هادسون اودوی، لوکاکو، کریستنسن، جورجینیو، بن چیلول و لوفتوس چیک غایبان اصلی چلسی در این مسابقه بودند و همین موضوع باعث شد تا شاگردان توخل در این مسابقه هم نتوانند نتیجه لازم را کسب کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توخل چندی پیش، پس از کسب نتایج ناامیدکننده، اعلام کرده بود که به یک تیم معمولی تبدیل شده‌اند. او پس از مسابقه مقابل ولوز معتقد بود که تیمش بازی خوبی انجام داده است. توخل پیش‌تر دلیل نتیجه نگرفتن‌های تیمش را عملکرد ضعیف بازیکنان به خصوص در خط میانی زمین می‌دانست اما حالا موضع خود را کمی تغییر داده است و می‌گوید که تنها دلیل این نتایج ضعیف، مصدومیت‌های پیاپی بازیکنان است که آن‌ها را از رقابت‌های قهرمانی عقب انداخته است. توخل می‌گوید که شرایط کرونا نیز این مسئله را تشدید کرده است و مسابقات چلسی باید لغو شوند.

در مسابقه مقابل ولورهمپتون، چلسی در حالی پا میدان گذاشت که تنها ۱۴ بازیکن خود را در اختیار داشت و این موضوع صدای توماس توخل را در آورده بود اما درخواست آن‌ها برای لغو بازی به جایی نرسید و حالا هم با شرایطی دشوار برای بازی‌های آینده مواجه‌اند.

آن‌ها در هفته جاری و در جام اتحادیه، به مصاف تیم برنتفورد خواهند رفت و از ۲۹ دسامبر تا دوم ژانویه هم باید دو بازی در لیگ جزیره برگزار کنند. توماس توخل معتقد است برگزاری رقابت‌های لیگ برتر انگلستان با شرایط کنونی درحالی که بسیاری از مسابقات به دلیل کرونا لغو شده‌اند، درست نیست و ممکن است سلامت دیگر بازیکنان را نیز به خطر بیندازد.

او در این باره گفت: «ما در اینجا به غیر از نتیجه گرفتن در رقابت‌ها وظیفه مهم‌تری داریم و آن حفظ سلامتی بازیکنان است؛ اما اگر در روزهای آینده جواب آزمایش سایر بازیکنان هم مثبت شود تعجب نخواهم کرد چرا که ما دائم در کنار همیم؛ در تمرین، رختکن، اتوبوس و زمان غذا خوردن و با این شرایط چگونه می‌توانیم جلوی شیوع بیماری را بگیریم؟»

قرار است به‌زودی بین سران باشگاه‌ها و اتحادیه فوتبال انگلستان درباره تعطیلی لیگ به دلیل همه‌گیری دوباره کرونا در بین بازیکنان، جلسه‌ای برگزار و تصمیم‌ نهایی اتخاذ شود.

بیشتر از فوتبال