پیروزی پر گل آرسنال مقابل لیدز پیش از تعطیلی احتمالی لیگ جزیره

شاگردان آرتتا در دقیقه ۳۱ مسابقه موفق شدند گل دوم را وارد دروازه لیدز کنند

تیم لیدز در دو مسابقه آخر خود در ۳۰ دقیقه ابتدایی مسابقه دو گل خورد - Lindsey Parnaby / AFP

تنها دیدار برگزار شده در روز شنبه ۱۸ دسامبر از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان بین تیم‌های لیدز و آرسنال بود که درنهایت به برد پر‌گل چهار بر یک توپیچی‌ها مقابل لیدزیونایتد انجامید.

شاگردان آرتتا سومین برد پیاپی خود را پس از دو ناکامی در نتیجه‌گیری مقابل یونایتد و اورتون به دست آوردند و به‌نظر می‌رسد دوباره روند صعودی خود را ادامه خواهند داد. این مسابقه در حالی برگزار شد که قرار بود پنج مسابقه دیگر از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ جزیره نیز برگزار شود، اما همگی آن‌ها به‌خاطر شرایط به وجود آمده و مثبت شدن تست کرونای عده‌ای از بازیکنان تیم‌های حاضر لغو شد.

آرسنال در این مسابقه اوبامیانگ، مهاجم و کاپیتان خود را به‌دلیل مسائل انضباطی و مشکلاتی که با آرتتا، سرمربی تیم پیدا کرده است در اختیار نداشت. توپچی‌ها که در این مسابقه میهمان بودند، کار حمله را خیلی زود آغاز کردند و از همان ابتدای مسابقه موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه لیدز به وجود آوردند تا اینکه در دقیقه ۱۶ مارتینلی موفق شد دروازه تیم میزبان را باز کند.

لاکازت که در این مسابقه جایگزین اوبامیانگ شده بود در گل اول نقش اساسی داشت. پس از گل اول بازی مقداری متعادل‌تر شد و حتی تیم میزبان می‌توانست به گل تساوی برسد، اما موفق به انجام آن نشد.

شاگردان آرتتا در دقیقه ۳۱ مسابقه موفق شدند گل دوم را وارد دروازه لیدز کنند و بازهم مارتینلی بود که موفق شد گل دوم خودش در این مسابقه را برای آرسنال به ثمر برساند. پاس زیبای ژاکا، مارتینلی را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد و او موفق شد برای بار دوم دروازه میزبان را باز کند؛ اما برای آرسنال این پایان کار نبود و بوکایو ساکا در دقیقه ۴۲ مسابقه گل سوم توپیچی‌ها را به ثمر رساند تا خیال آرتتا از برد تیمش در این مسابقه راحت باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم لیدز که در سال گذشته پدیده لیگ برتر انگلستان لقب گرفته بود، حالا با بازی‌های ضعیف در این فصل از رقابت‌ها حتی خطر سقوط به لیگ پایین‌تر را احساس می‌کند. تیم لیدز در دو مسابقه آخر خود در ۳۰ دقیقه ابتدایی مسابقه دو گل دریافت کرده است و برای مارسلو بیلسا، سرمربی آرژانتینی این تیم که معروف به افکار تدافعی است، نمی‌تواند آمار خوبی باشد.

در شروع نیمه دوم تیم لیدز برای جبران گل‌های خورده تلاش زیادی انجام داد تا اینکه در دقیقه ۷۵ صاحب یک ضربه پنالتی شد و رافینیا توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند؛ اما شاگردان آرتتا در دقایق پایانی مسابقه جریان بازی را به‌دست گرفتند و امیل اسمیت جوان موفق شد در دقیقه ۸۴ روی ارسال مارتین اودگارد، گل چهارم توپیچی‌ها را به ثمر برساند و برد چهار بر یک آن‌ها در این مسابقه را رقم بزند.

این سومین برد پیاپی آرسنال بعد از شکست مقابل یونایتد و اورتون است و حالا آن‌ها را در وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داده است. آرسنال با این برد ۳۲ امتیازی شد و پیش از تعطیلی احتمالی لیگ برتر در رده چهارم جدول قرار گرفت. تاکنون ۱۰ مسابقه در دو هفته اخیر از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان به‌دلیل شیوع کرونا در بین بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها لغو شده است و قرار است تا جلسه اضطراری بین مدیران تیم‌ها و اتحادیه فوتبال انگلستان برگزار شود و در خصوص ادامه رقابت‌ها تصمیم نهایی گرفته شود.

توپیچی‌ها امید بسیار زیادی دارند تا در این فصل از رقابت‌ها بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. تیم فوتبال لیدز نیز با قبول شکست چهار بر یک مقابل آرسنال دومین شکست سنگین و متوالی خود را در این فصل از رقابت‌ها به‌دست آورد؛ آن‌ها هفته پیش نیز مقابل منچستر سیتی شکست سنگین هفت بر صفر را متحمل شدند و حالا با کسب این نتایج ضعیف در رده شانزدهم جدول قرار دارند.

بیشتر از فوتبال