کرونا به اردوی یونایتد هم رسید

در طی هفته جاری نتیجه تست ۴۲ بازیکن و اعضای تیم‌های حاضر مثبت اعلام شده است

مسئولان باشگاه منچستریونایتد اعلام کردند جواب آزمایش عده‌ای از بازیکنان و کادر فنی تیم مثبت شده است - Martin Rickett / AFP

پس از لغو بازی تیم فوتبال تاتنهام انگلیس مقابل رن فرانسه در چارچوب رقابت‌های لیگ اروپا، به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ بین بازیکنان این تیم، حالا به نظر می‌رسد این مشکل جدی‌تر و گسترده‌تر شده و یکی دیگر از تیم‌های مطرح لیگ انگلستان را نیز به‌شدت درگیر کرده است.

تیم فوتبال منچستریونایتد جدیدترین قربانی این مسئله است و مسئولان این باشگاه روز یکشنبه اعلام کردند که جواب آزمایش عده‌ای از بازیکنان و کادر فنی تیم مثبت شده است و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری بین بازیکنان، تمرین‌های تیم در کارینگتون، محل آکادمی باشگاه، را لغو کنند.

در پی این موضوع، باشگاه به‌صورت رسمی لغو مسابقه این تیم مقابل برنتفورد در جریان هفته هجدهم رقابت‌های لیگ جزیره را درخواست کرد که با آن موافقت شد و در اعلامی رسمی، این مسابقه که قرار بود روز ۱۴ دسامبر در لندن برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

هنوز از شدت همه‌گیری ویروس در بین بازیکنان این تیم خبر دقیقی منتشر نشده اما بر اساس اخبار فعلی، باشگاه تمام تمرین‌های یونایتد را تا اعلام بعدی به حالت تعلیق درآورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال به نظر می‌رسد این بحران فقط برای یونایتد و تاتنهام رخ نداده است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تیم‌های برایتون، لستر و استون ویلا نیز به چنین سرنوشتی دچار شده‌اند و نتیجه تست چند تن از اعضایشان مثبت شده است.

این اخبار نگران‌کننده برای لیگ برتر انگلستان همچنان ادامه دارد؛ چرا که در طی هفته جاری نتیجه تست ۴۲ بازیکن و اعضای تیم‌های حاضر مثبت اعلام شده است و به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی رقابت‌های فوتبال در این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شاید به تعطیلی موقتی آن  بینجامد.

تاتنهام نخستین تیمی بود که با این بحران روبه‌رو شد و درخواست مسئولان باشگاه برای تغییر زمان بازی مقابل رن فرانسه در لیگ اروپا بی‌نتیجه‌ ماند و به نظر می‌رسد شرکت نکردن در این مسابقه حذف از رقابت‌ها را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

 آنتونیو کونته هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «شرایط به شکل عجیبی پیش می‌رود و بسیار نگران‌کننده است. افرادی که امروز تسشان منفی است روز بعد مثبت می‌شود و هرروز به تعداد افراد مبتلا اضافه می‌شود.»

در حال حاضر ۱۳ تن از اعضای تیم تاتنهام به کرونا مبتلا شده‌اند و بازی آن‌ها مقابل برایتون که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود هم به زمان دیگری موکول شده است.  

بیشتر از فوتبال