چرا کیم کارداشیان می‌خواهد وکیل شود؟

تلاش ستاره برنامه «با کارداشیان‌ها» برای قبولی در آزمون وکالت بارها توسط منتقدانش به تمسخر گرفته شد

«می‌دانم پدرم به من افتخار می‌کرد»-instagram/kimkardashian

تلاش ستاره برنامه «با کارداشیان‌ها» برای قبولی در آزمون وکالت بارها توسط منتقدانش به تمسخر گرفته شده است. از سوی دیگر برخی میگویند چرا باید یک کارآفرین موفق و ثروتمند این‌قدر برای گرفتن پروانه وکالت تلاش کند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش باید به چند دهه پیش برگردیم.

کیم کارداشیان اعلام کرده که در ادامه تحصیل در رشته حقوق، نخستین امتحان از دو بخش اصلی را، قبول شده است. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت «من ظرف دو سال سه بار در این امتحان رد شدم، اما هربار برگشتم و سخت‌تر درس خواندم و بازهم تلاش کردم تا انجامش دادم.» او در جریان سومین امتحانش به کووید مبتلا بوده و تب ۴۰ درجه داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیم کارداشیان در یک اظهارنظر احساسی درباره یک عضو خانواده که دیگر در قید حیات نیست او را مشوق اصلی معنوی خود نامید.

کیم، درباره پدرش رابرت کارداشیان که در زمان حیات یک وکیل موفق بود، نوشت: «می‌دانم پدرم به من افتخار می‌کرد و درواقع از اینکه اکنون این راه من است، شوکه می‌شد، اما او بهترین شریک درس خواندن من می‌بود. به من گفته‌اند او در شوخی باکسانی که برخلاف او در تلاش نخست در امتحان قبول نشدند، معروف بوده است، اما او بهترین مشوق من می‌بود.» 

رابرت جورج کارداشیان که در سپتامبر ۲۰۰۳ درگذشت، یک وکیل و تاجر ثروتمند آمریکایی بود. او و همسر اولش، کریس کارداشیان چهار فرزند داشتند که اکنون در سطح جهانی مشهور هستند. کورتنی، کیم، کلوئه و راب.

رابرت یکی از سه فرزند آرتور کارداشیان و هلن ژان آراکلیان کارداشیان بود که در کالیفرنیا و در یک خانواده ارمنی متولد شد. کارداشیان ها مسیحیان روحانی ارمنی بودند که در کارس که اکنون بخشی از ترکیه است زندگی می‌کردند. این منطقه در آن زمان بخشی از امپراتوری روسیه بود. اولین شغل پدر آرتور، تاتوس، جمع‌آوری زباله بود اما با سخت‌کوشی و ابتکار توانست زندگی بهتری برای خانواده‌اش دست‌وپا کرده و پسرش را به مدرسه حقوق بفرستد.

رابرت کارداشیان علاوه بر وکالت در تجارت مخصوصاً در بخش سرگرمی هم بسیار موفق بود و ایده‌های مبتکرانه‌اش باعث شد ثروتمند شود و دوستان سطح بالایی هم پیدا کند از جمله ستاره مشهور و جنجالی اُ جی سیمپسون.

اُ جی دوست قدیمی و ساقدوش ازدواج رابرت و کریس، در سال ۱۹۹۴ متهم به قتل عمد همسر سابق خود، نیکول سیمپسون و دوستش ران گلدمن شد.

وی سرانجام به علت داشتن یک تیم حقوقی بسیار قوی که رابرت کارداشیان هم یکی از آن‌ها بود در دادگاه تبرئه گردید. دادگاه او رکورددار پوشش خبری در آمریکا بود و توسط بسیاری از صاحب‌نظران، لقب «محاکمهٔ قرن» گرفت.

رابطه دوستانه این دو سرانجام غمگینی داشت. رابرت در جریان محاکمه اعتقادش به بی‌گناهی دوستش را از دست داد و دیگر تا آخر عمرش با او صحبت نکرد. مدت کوتاهی پس‌ازآن رابرت بر اثر ابتلا به سرطان مری درگذشت.

این محاکمه و نقش رابرت در آن و بر روی کیم که نوجوان بود تأثیر عمیقی گذاشت. او درصورتی‌که باقی امتحانات را پشت سر بگذراند سرانجام می‌تواند مانند پدرش وکیل شود اما باید منتظر ماند و دید آیا قادر خواهد بود همچون او بین حقیقت و دوستی جانب درست را بگیرد یا نه.

 

بیشتر از زندگی