نماینده خامنه‌ای: ما به کمک خداوند و اهل بیت برای حفظ نظام امیدوار هستیم

«برائت از دشمنان به معنی قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست»

دیدار محمد سعیدی با حسین امیر عبداللهیان - عکس از فارس

نماینده علی خامنه‌ای در قم با بیان اینکه «ما به کمک خداوند و اهل بیت برای حفظ نظام امیدوار هستیم»، اظهار داشت باید تفاوت ما با کسانی که از نظر اعتقادی و فکری در دایره محبت اهل بیت نیستند مشخص شود تا کسانی که مؤمن نیستند گمان نکنند که ما بی خط و بی رنگ هستیم.

به گزارش فارس، محمد سعیدی در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت برائت از دشمنان به معنی قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست بلکه نیازمند معرفت، ظرافت و اقتدار است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نیز، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید شیعیان در قم، در دیدار با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران توصیه کرده بود با کشورهای دنیا «تعامل سازنده» داشته باشند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه ایران باید با «تمام کشورهای دنیا» با «عزت و اقتدار» رابطه داشته باشد، گفت: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است.» او در ادامه به رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی ایران توصیه کرد که با «عقلانیت» و «تعامل سازنده» در احقاق حقوق ملت ایران بکوشند. 

اما سخنان وی با واکنش شدید نیروهای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.

به نظر می‌رسد فشارهای اقتصادی و اعتراضات وسیع مردمی باعث شده تا روحانیون ساکن قم نیز نسبت به واکنش‌های مردمی احساس خطر کنند.

مدت‌هاست که کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که حل مشکل اقتصادی کشور تنها با برقراری رابطه عادی با جهان امکان‌پذیر است. اما این مسئله با منویات رهبر جمهوری اسلامی در تضاد است. کسی که معتقد است حضور منطقه‌ای ایران بر هر چیز دیگری اولویت دارد.

حال به نظر می‌رسد که نماینده خامنه‌ای در قم نیز احساس نگرانی می‌کند.