نماینده مجلس: نیروی انتظامی بسیار صبورانه با معترضین برخورد کرد

«ده‌ها نفر به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای زخمی شده و تعدادی هم چشم خود را از دست داده‌اند»

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی - عکس از باشگاه خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نیروی انتظامی اسلحه ندارد» در رابطه با خشونت‌های به کار رفته علیه معترضان اصفهانی اظهار داشت: نیروی انتظامی بسیار صبورانه با معترضین برخورد کرد، حتی به مردم مدام می‌گفت فریب دیگران را نخورند و تذکر هم می‌دادند. اما افراد دیگری هستند که می‌خواهند زمینه را آماده کنند و بگویند که نظام این کار را کرده است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل کوثری که عضویت در سپاه پاسداران را نیز در رزومه خود دارد، گفت: «الحمدلله نظام و نیروهای مسلح برای برقراری امنیت صبر و تحملشان بالاست تا جایی که کسی دست به اسلحه نبرد، هیچ اشکالی نمی‌بینند و کاری هم با تجمع ندارند، اما اگر کسی بخواهد بیاید و تجمعات آرام و حق‌خواهانه را به جایی برساند که مسلحانه باشد، آن وقت برخورد می‌شود.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که صدها فیلم و عکس از برخورد خشونت‌بار نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای موسوم به لباس شخصی منتشر شده است. حتی در برخی از فیلم‌ها افرادی با یونیفرم نظامی به‌طور مستقیم به سمت مردم گلوله ساچمه‌ای شلیک می‌کنند. گزارش‌های متعددی هم از کور شدن مردم بر اثر برخورد ساچمه بیرون آمده است.

با این حال این عضو سپاه پاسداران مدعی است که خشونت اعمالی علیه معترضان کار «ضد انقلاب» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعتراض‌های کشاورزان اصفهان به بی‌آبی که از چند هفته پیش آغاز شد و گروهی از مردم نیز به آن پیوستند، هفته گذشته با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خشونت کشیده شد و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. برخی نهادهای حقوق بشری از بازداشت بیش از ۱۲۰ تن در جریان درگیری‌های جمعه گذشته خبر داده و گفته‌اند که ده‌ها نفر به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای زخمی شده و تعدادی هم چشم خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، در جریان اعتراض‌های روز جمعه پنج آذر اصفهان دست‌کم ۲۱۴ نفر دستگیر شدند که حداقل ۱۳ نفر آنان کودک‌اند. همچنین بسیاری از معترضان به دلیل تیراندازی عوامل حکومت از ناحیه چشم آسیب‌ دیده‌اند و حال برخی از آنان وخیم اعلام شده است. شاهدان محلی اعلام کرده‌اند نیروهای امنیتی، برخی مجروحان را در بیمارستان‌های شهر اصفهان دستگیر کرده‌ و با خود برده‌اند.