سه روز مرخصی برای کارکنان محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌ساز جهان

شرکت لگو اعلام کرد که سودش در نیمه اول سال ۲۰۲۱ دوبرابر شده است

لگو بزرگ‌ترین سازنده اسباب‌بازی در جهان است- STR / AFP

لگو، بزرگ‌ترین سازنده اسباب‌بازی در جهان، پس از کسب سودهای کلان در سال جاری، برای ۲۰ هزار کارمندش پاداش ویژه سالانه و سه روز تعطیلات اضافی در نظر گرفت.

این شرکت مستقر در دانمارک گزارش داد که در پی حذف قرنطینه‌های کرونایی، سود عملیاتی‌اش در نیمه اول سال ۲۰۲۱ دوبرابر شده است.

بنیامین هیورت، سخن‌گوی این شرکت، در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ گفت: «امسال سال فوق‌العاده‌ای بوده است و مالکان شرکت می‌خواهند از نقش کارکنان قدردانی کنند.»

او در ادامه گفت که این پاداش نقدی در آوریل ۲۰۲۲ به کارکنان پرداخت خواهد شد.

این شرکت خانوادگی سود خالص نیمه اول سال ۲۰۲۱ خود را ۷۱۵ میلیون پوند اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، افزایش ۱۴۰ درصدی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که فروش به مصرف‌کنندگان در بحبوحه قرنطینه سراسری ۳۶ درصد رشد کرد، و در همین مدت، درآمد شرکت با افزایشی ۴۶ درصدی به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پوند رسید. شهر لگو، جنگ ستارگان لگو، و هری پاتر لگو از جمله اسباب‌بازی‌های پرفروش این شرکت بوده‌اند.
نیلز بی کریستینسن، مدیرعامل گروه لگو، در بیانیه‌ای گفت: «کاهش محدودیت‌های کرونایی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ باعث افزایش رشد سالانه ما شد، چون کارخانه‌های ما بی‌وقفه کار کردند و اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی باز شدند.»

این شرکت خانوادگی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ فروشگاه جدید افتتاح کرد که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها در چین بود. این شرکت دانمارکی که توسط کِرک کریستینسن در سال ۱۹۳۲ تأسیس شد، بیش از ۷۳۷ فروشگاه خرده‌فروشی در سراسر جهان دارد.

در ماه اکتبر، پس از انتشار تحقیقی جهانی که نشان می‌داد کودکان تحت تاثیر کلیشه‌های جنسیتی قرار دارند، لگو متعهد شد که اسباب‌بازی‌هایی عاری از تعصب جنسیتی بسازد.

طبق تحقیق این شرکت، دختران در حال افزایش اعتماد به نفس و مشتاق به کشف طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها هستند، اما این امر در مورد پسران صادق نیست.

© The Independent

بیشتر از جهان