آمریکا برای کاهش بهای بنزین، ۵۰ میلیون بشکه نفت وارد بازار می‌کند

بهای بنزین در آمریکا نسبت به سال گذشته بیش از پنجاه درصد افزایش یافته است

نفت ذخیره استراتژیک آمریکا در نیمه دوم ماه دسامبر وارد بازار خواهد شد‌ـ JOE RAEDLE /GETTY IMAGES VIA AFP

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۳ نوامبر دستور داد ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک آن کشور روانه بازار شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، تصمیم جو بایدن برای کمک به کاهش بهای سوخت و در هماهنگی با دیگر کشورهای عمده مصرف‌کننده نفت از جمله هند، بریتانیا و چین گرفته شده است.

هدف از تصمیم اخیر علاوه بر پایین آوردن بهای نفت در بازارهای جهانی، کاهش گرانی و نرخ تورم فزاینده در آمریکا در آستانه عید شکرگزاری و سفرهای فصل تعطیلات اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهای بنزین در آمریکا نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به حدود لیتری ۹۰ سنت رسیده است.

بنا بر این گزارش، نفت ذخیره استراتژیک آمریکا در نیمه دوم ماه دسامبر (۲۴ آذر تا ۱۰ دی) وارد بازار خواهد شد، اما بعید است بهای سوخت را بی‌درنگ پایین بیاورد، چرا که خانواده‌های آمریکایی به‌زودی سفرهای آخر سال را شروع می‌کنند.

بهای جهانی نفت در روزهای اخیر و پیش از تصمیم دولت بایدن کاهش یافت اما صبح روز سه‌شنبه ۲۳ نوامبر، این کاهش جای خود را به ۲ درصد افزایش داد.

اندکی پس از اعلام تصمیم دولت بایدن، هند خبر داد که ۵ میلیون دلار از ذخایر استراتژیکش را روانه بازار می‌کند. بریتانیا نیز ۱.۵ میلیون بشکه از نفت ذخیره‌اش را آزاد خواهد کرد. ژاپن و کره جنوبی هم در این اقدام همراهی می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اقدام این کشورها ممکن است با مقابله به مثل کشورهای صادرکننده نفت، به‌خصوص عربستان سعودی و روسیه، روبه‌رو شود.

بیشتر از جهان