بازگشت دنی آلوز خاطره‌ها را زنده کرد

آلوز از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در بارسلونا حضور داشت و پس از جدایی از این تیم به یووه و سپس به پی‌اس‌جی رفت

دنی آلوز مدافع سال‌های دور بارسلونا ۲۳ جام را در دوران حضورش در این تیم به‌دست آورد - Pau BARRENA / AFP

مدافع پیشین و موفق سال‌های دور بارسلونا در ۳۸ سالگی بار دیگر به این تیم پیوست و از ابتدای سال ۲۰۲۲ با پیراهن این تیم در رقابت‌ها ظاهر خواهد شد. دنی آلوز مدافع سال‌های دور بارسلونا که ۲۳ جام را در دوران حضورش در این تیم به‌دست آورده است بار دیگر به بارسا بازگشت تا خاطرات گذشته را با این تیم تکرار کند.

دنی آلوز چندی پیش از تیم سائوپائولو در برزیل جدا شد و اعلام کرد که هر وقت بارسا به او نیاز داشته باشد حاضر است تا برای آن‌ها بازی کند. این موضوع نیز مورد استقبال ژاوی سرمربی جدید بارسلونا و هم‌بازی سابق آلوز قرار گرفت و درنهایت با توافق طرفین این مدافع برزیلی و کهنه‌کار پس از گذشت پنج سال به نیوکمپ بازگشت.

آلوز از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در بارسلونا حضور داشت و پس از جدایی از این تیم به یووه و سپس به پی‌اس‌جی رفت، اما نتوانست در هیچ‌یک از این تیم‌ها موفقیت‌ کسب کند و تصمیم گرفت به کشورش برگردد و سال‌های پایانی فوتبال خود را در آنجا سپری کند. اما عشق به بارسلونا او را دوباره راهی این تیم کرد و قرار است که اولین مسابقه خود را در ماه ژانویه برای آبی‌‌اناری‌ها انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های پزشکی قراردادی عجیب با بارسا امضا کرده است. قرار است فعلا تا انتهای فصل برای تیم سابقش به میدان برود و در صورت عملکرد موفق او در این نیم‌فصل، قرار‌داد او برای یک‌فصل دیگر نیز تمدید خواهد شد. در قرار داد او بند فسخ ۱۰۰ میلیون یورویی نیز وجود دارد که در صورت ترک بارسلونا پیش از اتمام نیم‌فصل باید توسط او پرداخت شود.

آلوز در زمان حضورش در بارسا شماره پیراهن‌های زیادی را در اختیار داشته است و قرار است برای چهارمین بار شماره جدیدی را بر تن کند. او قرار است پیراهن شماره هشت را که سال‌ها بر تن یکی از اسطوره‌های باشگاه یعنی اینیستا بوده است را در اختیار داشته باشد. آلوز در روز معارفه خود در استادیوم نیوکمپ بازهم همه را غافلگیر کرد و مانند نخستین روزی که به این تیم پیوسته بود با دمپایی ابری جلوی دوربین‌ها ظاهر شد و خاطرات ۱۳ سال پیش را زنده کرد.

آلوز در بدو ورودش به زمین بوسه‌ای بر لوگوی بارسا که در کنار زمین قرار دارد زد و پس از انجام معارفه‌اش گفت: نزدیک به پنج سال دیوانه‌وار گذشت و برای دوباره به‌دست آوردنش سخت تلاش کردم. نمی‌دانستم این‌قدر طول خواهد کشید و سختی به همراه خواهد داشت، اما به خودم باور داشتم که می‌توانم دوباره این کار را انجام دهم. به‌جایی برگشتم که هرگز نباید ترکش می‌کردم و همان‌طور که قبل از رفتنم گفتم من یکی از شماها هستم؛ درجایی که بیشتر از هرجای دیگر مرا مجذوب خود می‌کند و با همان اشتیاقی که در روز اولم در اینجا داشتم، بازگشتم تا به بازسازی بهترین باشگاه جهان کمک کنم و از بودنم در اینجا سر از پا نمی‌شناسم. هنوز باورم نمی‌شود که به بارسا بازگشته‌ام و این رویایی بود که به حقیقت پیوسته است. دوست دارم در اینجا مانند گذشته تمام توانایی‌ام را برای بارسا به‌کار گیرم و خاطرات خوب گذشته را تکرار کنم چراکه هواداران روی من حساب باز خواهند کرد و دوست ندارم آن‌ها را ناامید کنم.

بیشتر از فوتبال