آرزوهای رونالدو در دقایق پایانی نقش بر آب شد

هافبک‌های پرتغال نتوانستند رونالدو را در موقعیت گلزنی قرار دهند

حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای رونالدو بسیار مهم است - PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در منطقه اروپا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله مقدماتی در گروه ۱ رقابت‌ها، تیم فوتبال پرتغال در آخرین دیدار خود در این مرحله، در خانه به مصاف تیم فوتبال صربستان رفت و در حالی که تا دقایق پایانی مسابقه، بازی با تساوی یک-یک پیش می‌رفت، این تیم صربستان بود که در دقیقه ۹۰ موفق شد گل برتری و پیروزی‌بخش را به ثمر برساند و به‌جای پرتغال مسافر مستقیم قطر باشد.

پیش از این مسابقه، تیم فوتبال پرتغال با ۱۷ امتیاز و بدون شکست صدرنشین گروه اول رقابت‌ها بود و با یک تساوی هم می‌توانست مستقیم به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند.

رونالدو و یارانش در این مسابقه به‌خصوص در نیمه نخست، بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و رناتو سانچس در همان دقایق ابتدایی بازی گل زد. جو حاکم بر استادیوم برگزاری مسابقه هم کاملا به نفع پرتغالی‌ها بود اما حرکات اضافه و تک‌روی‌های سیلوا و سانچس در نیمه نخست باعث شد تا موقعیت‌های زیادی از دست برود. رونالدو هم در این مسابقه نتوانست ضربه‌ای داخل چارچوب داشته باشد و هافبک‌های پرتغال نتوانستند او را در موقعیت گلزنی قرار دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صربستان که برای صعود مستقیم تنها به برد در این مسابقه احتیاج داشت، با رهبری تادیچ موفق شد به هدف خود برسد. تادیچ در این مسابقه در همان نیمه نخست با یک شوت از راه دور و اشتباه دروازه‌بان پرتغال موفق شد گل تساوی را به دروازه پرتغال وارد کند. در نیمه دوم نیز تیم فوتبال صربستان بازی بهتری ارائه کرد و حضور برونو فرناندز و ژائو فیلیکس هم نتوانست برای پرتغالی‌ها کارساز شود و ارسال تادیچ و پاس گل او در دقیقه ۹۰ مسابقه، پایان کار درخشان کاپیتان صرب‌ها بود و میتروویچ موفق شد گل برتری تیمش را به ثمر برساند و صرب‌ها را دو بر یک پیروز این مسابقه کند تا پرتغال در خطر از دست دادن رقابت‌های جام جهانی قطر قرار گیرد.

در پایان مسابقه، بدون شک رونالدو ناراحت‌ترین فرد ورزشگاه بود و تصمیم نداشت زمین مسابقه را ترک کند. او و یارانش فرصت استثنایی برای صعود راحت را از دست دادند و حالا باید در رقابت‌های حذفی آن هم در دو مسابقه به رقابت بپردازند. حریفان پرتغال در مرحله بعدی رقابت‌های احتمالا سوئد و روسیه خواهند بود و مسابقات به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و پرتغال مانند رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برای صعود در مسیری سخت قرار گرفته است.

حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای رونالدو بسیار مهم است چرا که ممکن است آخرین حضور او در رقابت‌های ملی برای کشورش باشد و دوست دارد رکورد دیگری را از خود بر جای گذارد.

فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، معتقد است که آن‌ها قطعا به جام جهانی صعود خواهند کرد. او مسئولیت این شکست را بر عهده گرفت و گفت: «ما در هر مسابقه با انگیزه‌ای بالا و برای پیروزی به زمین مسابقه می‌رویم اما حریف در این مسابقه از ما بهتر بود.» او معتقد است که بازیکنانش در این مسابقه کمی عصبی بودند و برای تصاحب توپ چندان تلاش نکردند و همین موضوع شکست آن‌ها در خانه را رقم زد.

این تنها شکست پرتغال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بود که مانع از صعود مستقیم آن‌ها به این رقابت‌ها شد. قرعه‌کشی مرحله حذفی قرار است پنجم آذر ماه برگزار شود.

بیشتر از فوتبال