لوییس فان خال خیال هلندی‌ها را از صعود به جام جهانی راحت کرد

نبود ارلینگ هالند، مهاجم گلزن نروژ، در این مسابقه کار را برای آن‌ها بسیار دشوار کرد

لوییس فن خال، سرمربی تیم فوتبال هلند، توانسته شرایط این تیم را بهبود بخشد - JOHN THYS / AFP

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا روز پایانی خود را سپری کرد و تکلیف تیم‌های صعودکننده به این مسابقات مشخص شد.

در گروه هفتم این رقابت‌ها، تیم فوتبال هلند که با ۲۰ امتیاز در صدرنشین بود، در خانه به مصاف نروژ ۱۸ امتیازی رفت که برای اطمینان از صعود مستقیم به رقابت‌های جام جهانی به برد در این مسابقه نیاز مبرم داشت. تیم فوتبال نروژ نسبت به هلند و ترکیه، دیگر تیم مدعی این گروه، برای صعود مستقیم به این رقابت‌ها شانس کمتری داشت و قصد داشت تا با پیروزی مقابل لاله‌های نارنجی خود را به رقابت‌های حذفی برساند.

نبود ارلینگ هالند، مهاجم گلزن نروژ، در این مسابقه کار را برای آن‌ها بسیار دشوار کرده و می‌توان گفت توان تیمی آن‌ها را به نصف کاهش داده بود. لوییس فن خال، سرمربی تیم فوتبال هلند، که یکی از بزرگ‌ترین تئوریسین‌های فوتبال در جهان است، مدت کمی است که هدایت تیم فوتبال هلند را بر عهده گرفته اما توانسته است شرایط این تیم را بهبود بخشد.

تیم هلند در زمان مربی‌گری دی بوئر شرایط مساعدی نداشت و در رقابت‌های یورو نیز نتوانست نتایج قابل قبولی کسب کند. دیدار هلند مقابل نروژ به دلیل اوج‌گیری دوباره همه‌گیری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در هلند بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه برگزار شد و هلند از همان ابتدا تیم برتر میدان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ممفیس دپای، مهاجم ارزشمند این روزهای تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا، در نیمه نخست با حرکات پا به توپ خود بارها خطرآفرین شد اما نتوانست از موقعیت‌های به دست آمده برای گلزنی به‌خوبی استفاده کند و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

حملات هلند در نیمه دوم هم ادامه داشت تا اینکه برخوآین موفق شد در دقیقه ۸۴ اولین گل تیم هلند را به ثمر برساند تا خیال سرمربی پا به سن گذاشته هلندی‌ها کمی آسوده شود. با این حال هلندی‌ها می‌دانستند که یک گل حاشیه امن چندانی ایجاد نمی‌کند و هر لحظه ممکن است نتیجه مساوی می‌شود؛ مثل مسابقه قبلی مقابل مونته‌نگرو که بازی دو بر هیچ  پیروز شده را با تساوی دو-دو عوض کردند و کار به بازی آخر رسید. به این ترتیب دپای در دقایق پایانی مسابقه، گل دوم بازی را به ثمر رساند تا خیال هواداران تیم فوتبال هلند و فن خال آسیب‌دیده از صعود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راحت شود.

از نکات جالب این مسابقه نشستن فن خال روی ویلچر بود. او نه از کنار زمین بلکه از جایگاه ویژه مسابقه را تماشا می‌کرد و از طریق موبایل با مربیان کنار زمین در ارتباط بود و تیم خود را هدایت می‌کرد. او دو روز قبل از این مسابقه، پس از پایان جلسه تمرین تیم، با دوچرخه در مسیر بازگشت به هتل بود که دچار سانحه شد و از ناحیه لگن آسیب دید و به دستور پزشکان اجازه حضور کنار زمین را پیدا نکرد. فن خال در اقدامی عجیب، روز قبل از مسابقه با ماشینی کوچک که مخصوص زمین‌های گلف است در زمین تمرین حاضر شد و به شیوه‌ای نادر تیمش را تمرین داد.

تیم فوتبال هلند با کسب این پیروزی ۲۳ امتیازی شد و به جمع دیگر تیم‌های صعودکننده به رقابت‌های جام جهانی پیوست. تیم فوتبال ترکیه هم با پیروزی مقابل مونته‌نگرو از همین گروه ۲۱ امتیازی شد و بالاتر از نروژ قرار گرفت و  توانست در مکان دوم جدول قرار گیرد و به دور حذفی رقابت‌ها راه یابد.

بیشتر از فوتبال