باور کنید یا نه موی زن‌ها هم سفید می‌شود

سارا جسیکا پارکر انتقاد از موهای خاکستری را به عنوان «پچ‌پچ زن‌ستیزانه» محکوم کرد

ستاره‌های مجموعه سکس و شهر که در دهه ۵۰ زندگی خود هستند «نظرات منفی درباره تغییر ظاهر فیزیکی‌شان با افزایش سن دریافت کرده‌اند.»-instagram/sarahjessicaparker

تبعیض جنسیتی این بار سراغ سارا جسیکا پارکر آمد. در همان هفته‌ای که یک بازیگر ۵۲ ساله جذاب‌ترین مرد زنده دنیا معرفی شد، زنی در همان حرفه و در همان حول‌وحوش سنی، باید برای موهای خاکستری‌اش به رسانه‌ها جواب پس بدهد.

سارا جسیکا پارکر بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی با اینکه از یازده‌سالگی در تئاتر حرفه‌ای مشغول به کار بوده است اما بیشتر با نقش کری بردشاو در مجموعه تلویزیونی سکس و شهر (Sex and the City) شناخته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پارکر برای نقش‌آفرینی در این مجموعه دو جایزه امی، چهار جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن در یک سریال کمدی و سه جایزه انجمن بازیگران دریافت کرد. این شخصیت در طول پخش مجموعه محبوبیت زیادی داشت و بعدها به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های زن تلویزیون آمریکا شناخته شد.

نشریه مد ووگ ایالات متحده پارکر را ستاره روی جلد این ماه کرد و شرح مفصلی از بازگشت «ستاره‌های سکس و شهر» برای علاقندان منتشر کرد. ماجرای موی خاکستری و پیر بودن خانم بازیگر هم از اینجا شروع شد.

تصویری از سارا جسیکا پارکر و اندی کوهن ستاره تلویزیونی و دوست پارکر منتشر شد نشان می‌داد موهای خانم بازیگر خاکستری شده است.

موجی از اظهار نظر پس از آن باعث شد هم خود پارکر نسبت به این موارد واکنش نشان دهد و هم اندی کوهن درباره آن صحبت کند.

 سارا جسیکا پارکر انتقاد از موهای خاکستری‌اش را به عنوان «پچ پچ زن ستیزانه» محکوم کرد.

او گفت: «آنقدر اظهارنظرهای تبعیض آمیز در مورد ما وجود دارد که هرگز در مورد یک مرد اتفاق نمی‌افتد. موهای خاکستری، موهای خاکستری، موهای خاکستری! آیا او موهای خاکستری دارد؟ من با اندی کوهن نشسته‌ام و او همه موهایش جوگندمی شده، چرا برای او خوب است؟» پارکر در ادامه گفت او و همکارانش که ستاره‌های مجموعه جدید سکس و شهر و در دهه ۵۰ زندگی خود هستند «نظرات منفی درباره تغییر ظاهر فیزیکی‌شان با افزایش سن دریافت کرده‌اند.»

پارکر با اشاره به استانداردهای دوگانه زیبایی درباره زنان بازیگر و «انتظار اینکه بعد از ۳۵ سالگی بازنشسته شوند» گفت: «هرکسی حرفی برای گفتن دارد: چین‌وچروک‌هایش زیاد است، چین‌وچروک‌هایش کم است! من خودم می‌دانم که چه شکلی هستم... قرار است در مورد آن چه‌کار کنم؟ جلوی پیر شدن را بگیرم؟ ناپدید شوم؟»

اندی کوهن هم در واکنش به این موضوع با اشاره به موهای سفید خودش گفت: «[پارکر] کنار من نشسته است... و همه می‌گویند سارا جسیکا پارکر، مویش سفید شده و پیر به نظر می‌رسد.»

فشار مضاعف روی زنان بازیگر به‌خصوص آن‌هایی که در سال‌های جوانی به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند در حالی‌ است که مردهای پا به سن گذاشته هالیوود با موهای جوگندمی‌شان به‌عنوان «مظهر زیبایی در میان‌سالی» شناخته می‌شوند.

زنان بازیگری چون اندی مک‌‌داول و هلن میرن در اقدامی کم‌نظیر در جشنواره کن امسال با موهای خاکستری روی فرش قرمز رفتند تا یادآوری کنند که زنان هم پیر می‌شوند و هم مویشان سفید می‌شود.

سارا جسیکا پارکر که خود برای چندین دهه نماد خوش‌پوشی نیویورکی برای نسلی از زنان و دختران بود در اقدامی جسورانه بارها ریشه نقره‌ای موهای خود را به نمایش گذاشته است.

بیشتر از مُد و زیبایی