ازدحام جمعیت در جشنواره موسیقی دست‌کم ۸ کشته به جا گذاشت

برآورد می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر در جشنواره دو روزه استروورلد در هیوستن آمریکا حضور داشتند

ازدحام ده‌ها هزار نفر هنگام اجرای تراویس اسکات، خواننده رپ، در جشنواره موسیقی هیوستن دست‌کم ۸ کشته و شمار زیادی زخمی به جا گذاشت.

برآورد می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر در جشنواره دو روزه استروورلد (Astroworld)  در ورزشگاه ان‌آر‌جی پارک حضور داشتند. مشخص نیست چه عاملی باعث هراس و هرج‌‌و‌مرج در جمعیت شده بود.

ساموئل پنیا، رئیس آتش‌نشانی هیوستن، در نشستی خبری گفت: «جمعیت ناگهان به سمت جلوی صحنه فشار آورد، و همین باعث شد عده‌ای هراسان شوند، و عده‌‌ای دچار جراحت شدند. مردم افتادند، بی‌هوش شدند، و این هراس بیشتری ایجاد کرد.»

به گفته پنیا، ۱۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد، ۱۱ نفر دچار حمله قلبی شده بودند و «شمار زیادی» زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از شاهدان عینی گفت وقتی اسکات روی صحنه آمد، جمعیت به سمت جلو هجوم بردند و سعی کردند به صحنه نزدیک‌تر شوند. او در ادامه افزود: «وضعیت وخیم و وخیم‌تر شد. انگار هیچ‌کس نمی‌توانست نفس بکشد. همه داشتند از حال می‌رفتند و سعی می‌کردند به یکدیگر کمک کنند. اما نمی‌شد حرکت کرد. هیچ‌کاری نمی‌شد کرد. حتی نمی‌شد دست‌هایت را بالا ببری.»

در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است اسکات کنسرت را قطع می‌کند و درخواست می‌کند به یک نفر از تماشاگران کمک شود و می‌گوید: «حراست، یک نفر سریع برود کمک کند.»

به گفته رئیس آتش‌نشانی هیوستن، برگزارکنندگان ترتیب حضور گروه‌های پزشکی در جشنواره را داده بودند اما وقتی ازدحام جمعیت پیش آمد، همه غافلگیر شدند. او در ادامه افزود در روز حادثه، ۳۰۰ نفر در محل معاینه شدند.

هنوز علت دقیق مرگ و هویت کشته‌شدگان مشخص نیست.

بیشتر از جهان