شب‌های موسیقی در موسم ریاض

کنسرت‌های موسیقی دو درصد کل فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای دومین دوره موسم ریاض را تشکیل می‌دهند

گروهی از هنرمندان خانه اپرای مصر نیز به‌عنوان خواننده در اجرای این قطعات همراهی کردند-riyadhseason

«موسم ریاض ۲۰۲۱» که درمهر ماه در ریاض  افتتاح شد به مدت دو شب میزبان اجرای یک گروه موسیقی مصری بود.

این ارکسترکه برای احیای شاهکارها و میراث موسیقی  در سال ۱۹۸۹ در خانه اپرای مصر تأسیس شد، طی سه دهه توانست توجه و نظر مردم را به ارزش‌های هنری اصیل در موسیقی عربی جلب کند. گروهی از هنرمندان خانه اپرای مصر نیز به‌عنوان خواننده در اجرای این قطعات در ریاض همراهی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعه و شنبه ۲۹ و ۳۰ این کنسرت در موسم ریاض برنامه اجرا کرد. رهبری این ارکستر را حازم قصبجی بر عهده دارد که به همراه نوازندگانش با نواهایی شرقی به دوست‌داران خود در نخستین اجرا خوشامد گفت.

در اجرای جمعه شب همچنین ارکستر مصری احمد عفت بدت، ایمان عبدالغنی و ملیانه شوق با صدای دلنشین خود نوازندگان مصری را همراهی کردند و مورد استقبال حضار قرار گرفتند.

همچنین روز دوشنبه یکم نوامبر در ادامه شب‌های موسیقی موسم ریاض کنسرت محمد رمضان، خواننده، رپر، رقصنده و هنرپیشه محبوب مصری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره کل سرگرمی عربستان سعودی پیش‌تر به خبرنگاران گفت: کنسرت‌های موسیقی دو درصد کل فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای دومین دوره موسم ریاض را تشکیل می‌دهند.

ترکی الشیخ با اشاره به اینکه هماهنگی کاملی با مراجع ذیصلاح در وزارت بهداشت در خصوص اقدامات بهداشتی انجام‌شده است، خاطرنشان کرد:« ۱۶هزار شغل در این رویداد ایجاد خواهد شد که تلاش کردیم بخش زیادی از آن از نیروهای بومی و شهروندان عربستان باشند.»

حساب کاربری رسمی گردشگری عربستان سعودی با اشاره به برنامه‌های سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، «فعالیت و برنامه‌ریزی را دو برابر می‌کند، با رویدادهای بزرگ‌تر، هیجان‌انگیزتر و متنوع‌تر». مقامات برگزارکننده فصل ریاض امیدوارند بیش از ۲۰ میلیون نفر از رویدادهای مختلف آن بازدید کنند.

«فصل ریاض» برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ بین ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد و بیش از ۱۰میلیون نفر از آن بازدید کردند.

بیشتر از موسیقی