انتظار به پایان رسید، ژاوی سرمربی بارسا شد

فصل گذشته، تیم فوتبال بارسلونا نتوانست با هدایت کومانِ هلندی، قهرمانی در لالیگا را به‌دست‌ آورد

ژاوی هرناندز کاپیتان و بازیکن پیشین بارسا به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شده است و به‌زودی به شهر بارسلون می‌رود - LLUIS GENE / AFP

بالاخره انتظار طولانی برای هواداران بارسلونا به پایان رسید و ساعاتی پیش باشگاه بارسلونا با انتشار عکسی از ژاوی هرناندز اعلام کرد که کاپیتان و بازیکن پیشین بارسا به‌عنوان سرمربی جدید آبی اناری‌ها انتخاب شده است و به‌زودی به شهر بارسلون خواهد آمد تا مراسم معارفه‌اش انجام شود.

فصل گذشته، تیم فوتبال بارسلونا نتوانست با هدایت کومانِ هلندی، قهرمانی در لالیگا را به‌دست‌ آورد و نتایج سینوسی بارسا سران باشگاه را به این فکرانداخت تا ژاوی را در سمت مربیگری برگزینند.

اما او در فصل گذشته اعلام کرد با وجود علاقه‌ به بارسا، فعلا نمی‌تواند به تیم سابقش برگردد و زمان بازگشت اش هنوز فرا نرسیده است و ترجیح می‌دهد در السد قطر باقی بماند. اما شرایط در این فصل برای بارسا وحشتناک‌تر از فصل گذشته پیش رفت و پس از برکناری کومان لاپورتا، مکاتبه‌های ابتدایی با ژاوی و سران باشگاه السد انجام شد.

باشگاه السد در ابتدا مخالفت خود را با جدایی ژاوی اعلام کردند و معتقد بودند ژاوی باید به تعهدات‌اش نسبت به باشگاه پایبند باشد و نمی‌تواند تیم را در ابتدای فصل جدید ترک کند. اما ژاوی چند روز پیش با انتشار متنی، موضع خود را در قبال این اتفاق اعلام کرد و گفت: من به این موضوع خوش‌بین هستم و هر دو باشگاه در حال مذاکره هستند. موضع من مشخص است و آن‌ها می‌دانند خواسته من چیست و امیدوارم این موضوع سریع‌تر حل شود. همه‌چیز برای بازگشت به بارسلونا آماده است و بازگشت به خانه برایم هیجان‌انگیز خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توافق بین دو باشگاه خیلی سریع به نتیجه رسید و باشگاه السد نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ژاوی از این تیم جدا خواهد شد. این در‌حالی بود که باشگاه بارسلونا نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نشان نداد و به‌نظر می‌رسید تصمیم ندارد تا مبلغ آزادسازی ژاوی را بپردازد. اما روز گذشته ژاوی آخرین دیدار خود را با بازیکنان و کادر فنی السد انجام داد و با چشمانی اشک‌بار با آن‌ها خداحافظی و تیم را ترک کرد.

پس‌ازاین مشخص شد همه‌چیز به‌خوبی و خوشی پایان‌یافته و بارسا مبلغی نزدیک به پنج میلیون یورو بابت فسخ قرارداد به السد پرداخت کرده است. ژاوی پس از شش‌ سال دوری از بارسا، هم‌اکنون سرمربی این تیم است و هواداران بارسا امیدواراند که او بتواند تیم را از این شرایط بحرانی خارج کند.

ژاوی سال‌ها در بارسلونا بازی کرد و افتخارات زیادی را در کنار مسی و اینیستا برای بارسا به ارمغان آورد. هواداران این تیم علاقه زیادی به او دارند، اما حالا پس از بازگشت به خانه نه خبری از اینیستا و نه خبری از مسی است و برای تبدیل کردن بارسا به‌یک تیم قدرتمند در اسپانیا و اروپا ژاوی کار بسیار دشواری را پیش رو دارد.

او پیش از بازگشت به بارسلونا با انتشار یک پیام ویدیویی با هواداران این‌گونه سخن گفت: من هرگز با شما خداحافظی نکردم و فقط گفتم که شما رو به‌زودی می‌بینم. نیوکمپ همیشه خانه من و شما خانواده و دوستان من هستید و اینجا باشگاهی است که من بیشتر از هرجای دیگر عاشقش هستم و حالا به خانه بازمی‌گردم و به‌زودی شما را خواهم دید. زنده باد بارسا.

بیشتر از فوتبال