سرجی بارخوان، جانشین موقت رونالد کومان در بارسلونا

کومان در یازده مسابقه آخر خود ۸ شکست، دو تساوی و یک برد را به دست آورده بود

سرجی بارخوان از مدافعان سابق بارسا بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ است - Josep LAGO / AFP

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و نتایج فاجعه‌آمیز بارسلونا در این فصل از رقابت‌ها، خوان لاپورتا مدیرعامل باشگاه، هفته گذشته تصمیم به برکناری رونالد کومان، سرمربی هلندی تیم‌اش گرفت و به شایعات برکناری او مهر تأیید زد.از دست دادن شانس قهرمانی در فصل گذشته و هفته‌های پایانی و شروع ناامیدکننده بارسا در فصل جدید رقابت‌ها باعث خشم هواداران شد و با حمله به خودروی وی پس از دیدار آل کلاسیکو خواهان برکناری این مربی هلندی شدند.

شکست یک بر صفر در مقابل رایووایه کانو تیر خلاصی بود بر پایان کار کومان در بارسا و این مربی هلندی پس از گذشت یک سال و نیم از بارسا اخراج شد. کومان در این مدت در۶۷ بازی، هدایت آبی اناری‌ها را بر عهده داشت و با کارنامه‌ای نه‌چندان قوی در مدت حضورش در این تیم که ۳۹ پیروزی، ۱۲ تساوی و ۱۷ باخت نتیجه کار او در تیمی بود که خودش سال‌ها در آن بازی کرده بود. اما چیزی که هواداران و مدیرعامل باشگاه را در این مدت تحت‌فشار قرار داده بود باخت‌های فراوان در این فصل از رقابت‌ها بود.

کومان در یازده مسابقه آخر خود ۸ شکست، دو تساوی و یک برد را به دست آورده بود. حالا چند روز پس از برکناری کومان، بارسا برای جانشینی وی دست‌به‌کار شده است و به نظر می‌رسد تصمیم دارد تا ژاوی هرناندز را به‌عنوان سرمربی بارسا انتخاب کند. اما به نظر می‌رسد این امر به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود چراکه ژاوی در حال حاضر سرمربی‌گری تیم فوتبال السد قطر را به عهده دارد و قرارداد او با این باشگاه تا سال ۲۰۲۳ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرجی بارخوان از بازیکنان قدیمی بارسا که هدایت تیم دوم بارسلونا را بر عهده دارد قرار شده تا انتخاب سرمربی جدید هدایتِ تیم را بر عهده بگیرد. بارخوان از مدافعان سابق بارسا بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ است که نزدیک به ۲۶۷ بازی نیز برای بارسا انجام داده است. اما با توجه به شایعات مبنی بر اینکه سرمربی بعدی بارسا ژاوی هرناندز خواهد بود و گفته می‌شود صحبت‌های اولیه نیز با او انجام شده است، جدایی این مربی جوان از باشگاه السد راحت به نظر نمی‌رسد و گویی در قرارداد او بندی برای جدایی وجود ندارد و مسئولان بارسا برای به خدمت گرفتن او باید مبلغ زیادی را به باشگاه قطری پرداخت کنند تا بتوانند رضایت آن‌ها را کسب کنند.

تیم فوتبال السد فصل گذشته با هدایت ژاوی قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و در این فصل از رقابت‌ها نیز از هفت بازی انجام شده هفت پیروزی را به دست آورده است و در صدر جدول قرار دارد. قطری‌ها نیز به این شایعات واکنش نشان دادند و مدعی شدند که ژاوی با آن‌ها قرارداد دارد و تمام تمرکز آن‌ها روی ادامه مسابقات است و تصمیم دارند از عنوان قهرمانی خود در سال گذشته دفاع کنند.

بدین ترتیب انتخاب سرمربی جدید برای با رسایی‌ها به چالشی جدید تبدیل خواهد شد این درحالی‌که است که اکثر مربیان صاحب‌نام در دنیای فوتبال مشغول به مربی‌گری هستند و شاید در صورت نیامدن ژاوی به بارسا آن‌ها مجبور شوند تا انتهای فصل با سرجی بارخوان به کار ادامه دهند.

بیشتر از فوتبال