دو موقعیت، دو گل، رونالدو کابوس آتالانتا شد

منچستریونایتد با این تساوی، از چهار مسابقه هفت امتیاز به دست آورد

تیم فوتبال منچستریونایتد، با درخشش رونالدو و دو گلی که او در این مسابقه به ثمر رساند، به تساوی رسید - Marco BERTORELLO / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در گروه ۶ مسابقات و هفته چهارم آن پیگیری شد و تیم فوتبال منچستریونایتد با مربیگری سولسشر که در این فصل از رقابت‌های فوتبالی شرایط خوبی را سپری نمی‌کند، توانست مقابل تیم فوتبال آتالانتا، آن هم در خارج از خانه، یک امتیاز حساس کسب کند.

بی‌تردید هواداران یونایتد بسیار خوشحال بودند زیرا در این مسابقه دوباره درخشش ستاره پرتغالی تیم خود یعنی کریستیانو رونالدو را شاهد بودند که بازهم ناجی یونایتدی‌ها شد.

منچستریونایتد در مسابقه رفت این دو تیم توانسته بود با گل دقایق پایانی رونالدو پیروز مسابقه باشد و این مسئله احتمالا آن‌ها را پیش از شروع مسابقه از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار داده بود و می‌دانستند که برای تداوم صدرنشینی باید با حداقل یک امتیاز از این مسابقه خارج شوند.

تیم فوتبال منچستریونایتد در این مسابقه نمایش قابل قبولی ارائه نکرد اما درنهایت، با درخشش رونالدو و دو گلی که او در این مسابقه به ثمر رساند، به‌تساوی دو بر دو مقابل آتالانتا دست پیدا کرد.

آتالانتا در نیمه نخست خیلی زود و در دقیقه ۱۲، با گل ایلیچیچ پیش افتاد اما رونالدو در دقایق پایانی نیمه نخست، کار را به‌ تساوی کشاند. بدترین خبر برای یونایتدی‌ها مصدومیت دوباره واران بود که در دقیقه ۳۷ بازی رخ داد و او جای خود را به گرینوود جوان سپرد. به این ترتیب در آستانه بازی مقابل سیتی بازهم خط دفاعی یونایتد مشکلات زیادی خواهد داشت و با توجه به مصدومیت لیندلوف، دیگر مدافع یونایتد، شاید ماتیچ در این پست به کار گرفته شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولشر در این مسابقه بازهم از کاوانی و سانچو در ترکیب اصلی تیم استفاده نکرد و همین موضوع قدرت تهاجمی تیم را کاهش داد. در نیمه دوم، بازهم تیم میزبان این بار با ضربه زاپاتا در دقیقه ۵۶ به گل دوم رسید و آتالانتا در آستانه پیروزی قرار گرفت.

عملکرد ضعیف پوگبا و راشفورد در این مسابقه مشهود بود و سولسشر برای فرار از شکست و بقا در یونایتد، دست به تعویض زد. با آمدن کاوانی و سانچو به زمین، قدرت تهاجمی تیم در دقایق پایانی بیشتر شد و درنهایت، این رونالدو بود که توانست در دقیقه ۹۱ مسابقه بار دیگر دروازه آتالانتا را به زیبایی هرچه تمام‌تر باز کند و علاوه بر به‌ تساوی کشاندن مسابقه، شب تلخی را برای هواداران آتالانتا رقم زند.

رونالدو در این مسابقه، به‌خصوص در نیمه دوم، کمتر صاحب توپ شده بود و در طول مسابقه تنها دو موقعیت گلزنی داشت که هر دو را به گل تبدیل کرد اما خوشحال‌ترین فرد در تیم یونایتد، بدون شک سولسشر، سرمربی این تیم، بود که با درخشش دوباره رونالدو، به نظر می‌رسد در یونایتد ماندنی است.

رونالدو در پایان این مسابقه بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و پس از دریافت جایزه گفت: «بازی بسیار سختی بود و من از اول می‌دانستم در شهر برگامو کار برایمان بسیار سخت خواهد شد چرا که قبلا و زمانی که در یووه بازی می‌کردم، بارها اینجا آمده بودم. ما کمی خوش‌شانس بودیم و خوشحالم که نتیجه را واگذار نکردیم. خوشحالم که به خودمان باور داشتیم و تا لحظه آخر تسلیم نشدیم. ما باید بیشتر کار کنیم چرا که روش‌های مختلفی را می‌توانیم به کار بگیریم و بازیکنان متفاوتی را در اختیار داریم. هنوز برای پیشرفت فرصت زیادی در اختیار داریم. ما باید به یکدیگر عادت کنیم و این به زمان نیاز دارد.»

رونالدو با زدن این گل از رکورد ۱۲۶ گل زده سولسشر در منچستریونایتد عبور کرد و موفق شد با به ثمر رساندن چهار گل در چهار مسابقه پیاپی برای یونایتد در لیگ قهرمانان، به رکورد فن نیستلرو هلندی برسد. سولسشر نیز از با تقدیر از عملکرد بی‌نظیر رونالدو در این مسابقه، او را به ستارگان بسکتبال مانند مایکل جردن تشبیه کرد که در ثانیه‌های پایانی پیروزی را برای تیمشان به ارمغان می‌آورند.

منچستریونایتد با این تساوی، از چهار مسابقه هفت امتیاز به دست آورد و هم امتیاز با تیم ویارئال اما به دلیل تفاضل گل کمتر، در رده دوم جدول جای گرفت.

بیشتر از فوتبال