افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در اروپا برای پنجمین هفته متوالی

رئیس مرکز ملی کنترل بیماری‌ها در آلمان گزارش داد که میزان سرایت ویروس کرونا «به‌سرعت» افزایش یافته است

در مجموع، هر هفته ۳میلیون مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان ثبت شده است-TOLGA AKMEN / AFP

در حال حاضر اروپا تنها منطقه جهان است که آمار مبتلایان جدید به کرونا همچنان در آن رشدی صعودی دارد. سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته است. بیشتر این موارد در بریتانیا، روسیه، ترکیه، و رومانی ثبت شده است. به گزارش رویترز، در گزارش هفتگی آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در مورد همه‌گیری کووید-۱۹ اعلام شد که شمار موارد جدید در اروپا ۶درصد افزایش یافته است. در هفته گذشته نیز افزایشی ۱۸درصدی ثبت شده بود. این در حالی است که تعداد مبتلایان جدید در مناطق دیگر یا کاهش یافته یا تقریباً ثابت مانده است. خاورمیانه با ثبت ۱۲درصد کاهش در آمار مبتلایان جدید کرونا، بیشترین کاهش را ثبت کرده است، و پس از آن، آسیای جنوب شرقی و آفریقا هستند که در آن‌ها این میزان ۹درصد کاهش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش آمده است که در مجموع، هر هفته ۳میلیون مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان ثبت شده است. تعداد مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در سراسر جهان نیز ۸درصد افزایش نشان می‌دهد. اغلب این تعداد مرگ‌ومیر در آسیای جنوب شرقی بوده است، جایی که تلفات ناشی از کرونا با ۵۰درصد افزایش روبه‌رو شده است. اما در اروپا، ابتلا به ویروس کرونا با فاصله زیادی از سایر نقاط جهان، بیشترین میزان ثبت شده است. در این قاره، ۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در هر ۱۰۰هزار نفر رخ داده، و پس از آن قاره آمریکا قرار گرفته است که در حدود ۷۲ مورد ابتلای جدید در هر ۱۰۰هزار نفر داشته است. وزارت بهداشت جمهوری چک امروز چهارشنبه سوم نوامبر (۱۲ آبان) گزارش داد که موارد ابتلا در آن کشور فقط طی یک روز ۹۹۰۲ مورد افزایش یافته است. این نهاد اشاره کرد که چنین آماری نشان‌دهنده تعداد بیمارانی در حدود ۶۰درصد بیشتر از هفته گذشته و بالاترین میزان افزایش روزانه از ۲۳ مارس (۲ فروردین) تا کنون بوده است. جمهوری چک اعلام کرده است که موارد جدید ابتلا به کرونا بیشتر در افرادی بوده است که واکسینه نشده‌اند.

وزارت بهداشت لهستان نیز بالاترین تعداد موارد جدید ابتلای روزانه به کرونا را با رقم بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰ مورد گزارش کرد. این رقم ۲۰درصد بیشتر از هفته گذشته است. این نهاد بهداشتی لهستان اعلام کرد که بیش از ۱۲۰نفر مبتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت در این کشور جانشان را از دست داده‌اند. همچنین در آلمان، رئیس مرکز ملی کنترل بیماری‌ها گزارش داد که میزان سرایت ویروس کرونا «به‌سرعت» افزایش یافته است و تعداد قابل‌توجهی از بیماران تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند. میزان مرگ‌و‌میر در آن کشور طی روزهای گذشته به بیشتر از ۱۰۰نفر در روز نیز رسیده است. موسسه رابرت کخ ۲۰هزار و ۳۹۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است. بر این اساس، میزان ابتلای جدید در هفته گذشته ۱۴۶.۶ مورد در هر ۱۰۰هزار شهروند بوده است. لوتار ویلر، رئیس موسسه رابرت کخ در برلین، گفت: «متاسفانه دقیقاً آنچه از آن می‌ترسیدیم در حال وقوع است. موج دیگری از ابتلا به کووید-۱۹ در حال گسترش است، زیرا واکسیناسیون به میزان کافی جدی گرفته نشده است.» او تاکید کرد که همچنان لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی مانند الزام به استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

بیشتر از جهان