اتحادیه اروپا ۷۰ درصد شهروندان را کامل واکسینه کرد

اتحادیه اروپا اخیرا توصیه کرده است سفرهای غیرضروری شهروندان آمریکا و پنج کشور دیگر به کشورهای عضو اتحادیه ممنوع شود

کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش بوده‌اند گونه جهش‌یافته بسیار مسری دلتا را که به اوج‌گیری موارد ابتلا به کرونا منجر شده است، مهار کنند - Tobias Schwarz / AFP

اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه ۳۱ اوت (۹ شهریور) گفت ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال ۲۷ کشور عضو اتحادیه در مقابل کوویدـ‌۱۹ واکسینه شده‌اند.

هدف اتحادیه اروپا واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیتش تا «پایان تابستان» بود، که در نگاه اول به نظر می‌رسید منظور پایان سپتامبر است. اما کارزار واکسیناسیون اتحادیه اروپا به‌دلیل کمبود موجودی واکسن، با سرعت کمتری آغاز شد، اتحادیه در ماه ژوییه اعلام کرد ۷۰ درصد شهروندانش دست‌کم یک نوبت واکسن کرونا زده‌اند.  

در پیامی ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، خانم فن در لاین گفت «امروز به مرحله مهمی در کارزار واکسیناسیون رسیدیم».

او گفت: «۷۰ درصد بزرگسالان اتحادیه اروپا اکنون کامل واکسینه شده‌اند و این یعنی ۲۵۰ میلیون نفر مصونیت کامل دارند. این دستاورد بزرگی است.»

۷۰ درصد بزرگسالان در اتحادیه اروپا کامل واکسینه شده‌اند.

جا دارد از افراد بسیاری که این دستاورد بزرگ را ممکن کردند تشکر کنم.

اما باید ادامه بدهیم!

باید اروپایی‌های بیشتری واکسینه شوند. و باید به بقیه دنیا نیز کمک کنیم واکسینه شوند.

به حمایت از شرکا و متحدانمان ادامه خواهیم داد ــ اورزولا فن در لاین (vonderleyen@) ۳۱ اوت ۲۰۲۱

او در ادامه افزود: «اما باید ادامه بدهیم! باید اروپایی‌های بیشتری را سریع واکسینه کنیم تا جلوی گسترش ابتلا و ظهور گونه‌های جهش‌یافته بیشتر را بگیریم. و باید به بقیه دنیا نیز کمک کنیم واکسینه شوند. به حمایت از شرکا و متحدانمان ادامه خواهیم داد.»

کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش بوده‌اند گونه جهش‌یافته بسیار مسری دلتا را که به اوج‌گیری موارد ابتلا به کرونا منجر شده است، مهار کنند.  به گزارش بی‌بی‌سی، برای اولین بار از زمستان گذشته تاکنون، میانگین روزانه پذیرش در بیمارستان‌های سراسر اتحادیه اروپا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما یک نگرانی اختلاف میزان واکسیناسیون بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

در حالی که مالت بیش از ۹۰ درصد جمعیت بزرگسالش را واکسینه کرده است و ایرلند و پرتغال به بیش از ۸۰ درصد جمعیت بزرگسال واکسن زده‌اند، داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا نشان می‌دهد که بلغارستان فقط یک‌پنجم جمعیتش و رومانی فقط ۳۰ درصد جمعیت بزرگسالش را واکسینه کرده است.

 سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه ۳۰ اوت (۸ شهریور) هشدار داد به‌دلیل کندی میزان واکسیناسیون، اروپا تا اول دسامبر با ۲۳۶ هزار مورد مرگ دیگر مواجه خواهد شد.

هانس کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی، به خبرگزاری ای‌اف‌پی گفت بانی بخشی از این مسئله گونه دلتا است و البته در کنار آن، «تسهیل بی‌اندازه محدودیت‌ها» و موج مسافرت‌های تابستانی.

او گفت: «در شش هفته گذشته، (میزان واکسیناسیون) ۱۴ درصد کاهش داشته، که در نتیجه نبودِ دسترسی به واکسن در برخی کشورها و امتناع [مردم] از واکسیناسیون در برخی دیگر بوده است.»

اتحادیه اروپا اخیرا توصیه کرده است سفرهای غیرضروری شهروندان آمریکا و پنج کشور دیگر به کشورهای عضو اتحادیه ممنوع شود. کشورهای اسرائیل، کوزوو، لبنان، مونته‌نگرو و جمهوری مقدونیه شمالی نیز مشمول این دستورالعمل می‌شوند.

شورای اروپا، هیئت تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا، در ماه ژوئن توصیه کرد که اتحادیه محدودیت سفرهای غیرضروری از ۱۴ کشور از جمله آمریکا را لغو کند.

اروپا تاکنون ۶۴ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۲۵ مورد تایید‌شده ابتلا به کووید و حدود ۱.۳ میلیون مرگ در اثر این بیماری گزارش کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان