السالوادور با سود حاصل از بیت‌کوین ۲۰ مدرسه می‌سازد

السالوادور مشغول ساختن امکانات استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی آتش‌فشان‌ها است

در ماه سپتامبر گذشته از طریق برنامک کیف پول چیوو به هر شهروند السالوادوری ۳۰ دلار بیت‌کوین پرداخت شد-Ozan KOSE / AFP

رئیس جمهوری السالوادور اعلام کرده است که این کشور با سود حاصل از خرید بیت‌کوین، ۲۰ مدرسه جدید می‌سازد.

نجیب بوکیله، رئیس جمهوری السالوادور، این خبر را در مراسمی به مناسبت آغاز ساخت اولین بیمارستان دولتی دام‌پزشکی در آن کشور، که آن هم از منافع رمزارز تامین شده است، اعلام کرد.

این خبر کمتر از دو ماه پس از آن اعلام شد که السالوادور در پی تصویب قانون بیت‌کوین، اولین کشوری در دنیا شد که این رمزارز را رسما به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت.

این کشور همچنین سازمان سالوادوران تراست (Salvadoran Trust) را برای پذیرش بیت‌کوین تاسیس کرد که در چند ماه اخیر بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین خریده است.

خرید این رمزارز با بالا رفتن قیمت اولیه بیت‌کوین، که از زمان طرح قانون آن تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته، هم‌زمان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری بوکیله گفت: «می‌خواهم اعلام کنم که با چند میلیونی که از سود بیت‌کوین برایمان باقی مانده است، قصد داریم ۲۰ مدرسه بیت‌کوینی مجهز و مدرن بسازیم.»

«به یاری خدا، با سود حاصل از صندوق سپرده‌ای که ایجاد شد و قانونی که تصویب شد، زیرا ما گروه‌های مخالف این کار را نادیده گرفتیم، کارهای بیشتری انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهوری السالوادور همچنین ادعا کرد که قانون بیت‌کوین به شهروندان این امکان را داده است که حواله‌های خود از خارج را بدون پرداخت هزینه‌های گزاف دریافت کنند.

حواله‌های ارسالی از مهاجران خارج از کشور در حدود ۲۳ درصد از تولید ناخالص السالوادور را تشکیل می‌دهد، و این امر یکی از دلایل اجرای آن قانون بوده است. دلیل دیگر، کاهش اتکا به دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره بود که هم‌زمان راه مستقیمی برای رسیدن به خدمات مالی در کشوری ارائه می‌دهد که در حدود ۷۰ درصد از جمعیتش حساب بانکی ندارند اما بیش از ۹۰ درصد آن‌ها دارای تلفن هوشمند هستند.

به منظور تشویق پذیرفتن بیت‌کوین در این کشور، در ماه سپتامبر گذشته از طریق برنامک کیف پول چیوو به هر شهروند السالوادوری ۳۰ دلار بیت‌کوین پرداخت شد. یعنی هر کسی که رمزارزش را نگه داشته، با نرخ ارز فعلی، در حدود ۴۲ دلار صاحب شده است.

السالوادور همچنین مشغول ساختن امکانات استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی است که آتش‌فشان‌ها تولید می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی