مگان مارکل صدای مادران شاغل آمریکایی شد

هیچ خانواده‌ای نباید بین امرارمعاش و مراقبت از فرزند خود یکی را انتخاب کند

«آمریکا با یک بحران نامرئی در مورد زنان و مراقبت از کودکان روبرو است«-Dominic Lipinski / POOL / AFP

دوشس ساسکس نامه سرگشاده‌ای به سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره مرخصی زایمان با حقوق برای والدین آمریکایی نوشت.

مگان مارکل خطاب به قانون‌گذاران نوشت: «آمریکا با یک بحران نامرئی در مورد زنان و مراقبت از کودکان روبرو است: در ۲۰ ماه گذشته، همه‌گیری همه خطاهای قدیمی موجود در جوامع ما را آشکار کرده است. با سرعتی هشداردهنده، میلیون‌ها زن از نیروی کار خارج‌شده و با تعطیل شدن مدارس و مهدکودک‌ها با فرزندان خود در خانه می‌مانند و به‌طور تمام‌وقت از عزیزان خود مراقبت می‌کنند.» مارکل هشدار داد «مادر یا والدین شاغل با تضاد حضور در کنار فرزندان یا دریافت دستمزد مواجه هستند. فدا شدن هر یک از این دو با هزینه زیادی همراه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همسر شاهزاده هری، با اشاره به مشکلات مالی خودش، اولین شغلش در نوجوانی و تلاش‌هایش برای استقلال مالی نوشت: «من تمام زندگی‌ام را کار کردم و هر زمان و هرکجا که می‌توانستم صرفه‌جویی کردم، اما حتی صرفه‌جویی هم یک امر تجملی بود، زیرا معمولاً حقوق دریافتی خرج هزینه‌های زندگی و داشتن پول کافی برای پرداخت اجاره و بنزین زدن ماشینم می‌شد.»

 مارکل با مقایسه با شرایط آن روزها و زمان بارداری و تولد فرزندانش و تفاوت سطح درآمد و زندگی بین این دو دوره زندگی نوشت زنان نباید به دلایل مالی خانه‌نشین شوند. «هیچ خانواده‌ای نباید با این تصمیمات روبرو شود. هیچ خانواده‌ای نباید بین امرار معاش و مراقبت از فرزند خود یکی را انتخاب کند.»

انتشار این نامه در این زمان دلیل خاصی دارد. بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و دیگر رهبران دموکرات اخیراً بودجه برنامه «مرخصی با حقوق» برای والدین را در لایحه بودجه «بهتر بسازید» قطع کردند.

آمریکا یکی از معدود کشورهای توسعه‌یافته در جهان است که از مرخصی والدین با حقوق برخوردار نشده است - در حقیقت، از هر چهار کارگر تنها یک نفر شانس این را دارند که از این مزیت بهره‌مند شوند.

 این مشکل در زمان همه‌گیری کووید-۱۹، زمانی که مراکز مراقبت از کودکان تعطیل شد و مدارس کودکان را برای یادگیری از راه دور به خانه فرستادند، تشدید شد. طبق گزارش وزارت کار ایالات‌متحده تا مارس ۲۰۲۱، ۲٫۵ میلیون زن نیروی کار را ترک کرده‌اند.

مگان مارکل این نامه را از طریق وب‌سایت «مرخصی با حقوق برای همه» که سازمان ملی کارزار‌های مرخصی خانوادگی و پزشکی است، منتشر کرد به این امید که پرورش نسل جدیدی از آمریکایی‌ها نیازمند خانه‌نشینی نسل قبل نباشد.

بیشتر از زندگی