بیل کلینتون در بیمارستان بستری شد

رئیس جمهوری پیشین آمریکا از سه‌شنبه‌شب به‌علت عفونت «غیرمرتبط با کووید-۱۹» بستری شده است

بیل کلینتون، سیاستمدار دموکرات ۷۵ساله، از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱، دو دوره رئیس جمهوری ایالات متحده بود- Bill Pugliano/Getty Images/AFP

بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، به‌علت ابتلا به نوعی عفونت «غیرمرتبط با کووید-۱۹» در بیمارستانی در کالیفرنیای آمریکا بستری شده است.

آنگل اورینیا، سخنگوی کلینتون، روز جمعه، ۲۳ مهرماه، در بیانیه‌ای در حساب توییتر خود، نوشت که رئیس حمهوری پیشین آمریکا از سه‌شنبه شب برای درمان نوعی عفونت غیرمرتبط با کووید-۱۹ در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در ارواین بستری شده و بیماری او رو به بهبود است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری سی‌ان‌ان، روز پنجشنبه به نقل از پزشکان معالج بیل کلینتون، اعلام کرد علت بستری شدن او عفونت مجاری ادراری بوده که وارد جریان خونش شده است.

پزشکان معالج کلینتون گفتند که او برای نظارت دقیق بر بیماری و تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها و مایعات تزریقی در بیمارستان بستری شده و به‌منظور ادامه نظارت بر روند درمان در بیمارستان باقی مانده است. آن‌ها همچنین اشاره کردند که پس از دو روز درمان در بیمارستان، تعداد گلبول‌های سفید خون کلینتون رو به کاهش است و بدن او به‌خوبی به آنتی‌بیوتیک‌ها پاسخ داده است. 

بنابر گزارش‌ها گروه پزشکان معالج بیل کلینتون در کالیفرنیا با تیم پزشکی او در نیویورک، ازجمله متخصص قلبش در ارتباط بوده و ابراز امیدواری کرده‌اند که او هرچه زودتر پس از بهبودی به خانه بازگردد.

بیل کلینتون، سیاستمدار دموکرات ۷۵ساله، از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱، دو دوره رئیس جمهوری ایالات متحده بود و پیش از این سابقه بستری شدن در بیمارستان و چندین عمل جراحی ازجمله به‌دلیل بیماری قبلی را دارد.

بیشتر از جهان