درخشش بنزما و امباپه قهرمانی را به فرانسه هدیه کرد

گل امباپه در دقیقه ۸۰ پیروزی و قهرمانی را برای تیم فوتبال فرانسه به ارمغان آورد

کریم بنزما و امباپه ستاره‌های فوتبال - FRANCK FIFE / AFP

قهرمانی دومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به فرانسه رسید. تیم ملی فرانسه که چند ماه پیش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ نتوانسته بود مقامی کسب کند، در دیدار پایانی لیگ ملت‌ها مقابل اسپانیای کامل، متحول و جوان شده لوئیس انریکه قرار گرفت و در پایان موفق شد با حساب دو بر یک و با گل‌های کریم بنزما و امباپه به پیروزی برسد.

نیمه نخست این مسابقه کیفیت بسیار پایینی داشت و دو تیم بیشتر یکدیگر را محک زدند و سعی داشتند دروازه‌ها را بسته نگه دارند؛ اما در نیمه دوم شرایط به گونه دیگری بود. مصدومیت واران در نیمه نخست برای فرانسوی‌ها مشکل‌ساز شد و اوپامکانو که به جای واران وارد زمین شده بود، در یک لحظه در دفع توپ اشتباه کرد و همین فرصت را در اختیار اویارزابال قرار داد تا در دقیقه ۶۶ دروازه هوگو لوریس را باز کند.

اما فرانسوی‌ها خیلی زود و پس از یک دقیقه، گل خورده را به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر جبران کردند و کریم بنزما که در این فصل از رقابت‌های لالیگا بارها به کمک مادرید آمده بود، این بار به کمک خروس‌ها شتافت و با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه، دروازه اسپانیا و اونای سیمون را باز کرد و بازی به‌تساوی کشیده شد.

با این حال، این پایان کار نبود و گل امباپه در دقیقه ۸۰ پیروزی و قهرمانی را برای تیم فوتبال فرانسه به ارمغان آورد. امباپه که در مسابقات یورو ۲۰۲۰ با از دست دادن پنالتی مقابل ایتالیا حذف فرانسه را سبب شده بود، با زدن این گل پیروزی‌بخش در دیدار فینال عملا توانست آن اتفاق تلخ را به فراموشی بسپارد و کام هواداران فرانسه را شیرین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته بسیاری از کارشناسان داوری، گل امباپه برای فرانسه آفساید بود اما آنتونی تیلور، داور مسابقه،  نظر دیگری داشت و داور ویدیویی هم در این صحنه گل امباپه را سالم اعلام کرد تا اسپانیا از سال ۲۰۱۲ به این طرف همچنان در آرزوی جام باقی بماند.

تیم فوتبال اسپانیا نیز در این مسابقه فوق‌العاده بود و شاید بتوان گفت که این هوگو لوریس بود که بارها دروازه تیم فوتبال فرانسه را نجات داد و مانع از گل شدن توپ‌های مهاجمان اسپانیایی شد.

اگرچه قهرمانی در این رقابت‌های تازه شکل گرفته برای تیم‌های شرکت‌کننده آنقدرها هم با ارزش نیست و شاید چندان جدی گرفته نشود، از لحاظ مالی برای آن‌ها بسیار سودبخش است و تیم قهرمان جایزه ۱۲ میلیون یورویی دریافت خواهد کرد.

یوفا با به راه انداختن این مسابقات با جوایز نقدی بسیار زیاد و برگزاری در روزهای فیفا تصمیم دارد شرایطی به وجود آورد تا تیم‌ها و بازیکنان را در شرایط بهتری قرار دهد و نسبت به بازی‌های دوستانه، بازی با کیفیت بهتری ارائه دهند و جایزه نقدی زیادی را هم به دست آورند.

عده زیادی از کارشناسان فوتبال معتقدند که فرانسه قهرمانی در این رقابت‌ها را مدیون دو مهاجم خود یعنی امباپه و بنزما است. زوج امباپه و بنزما همان چیزی است که تیم فوتبال رئال مادرید و هواداران این تیم به آن احتیاج دارند تا بتواند موفقیت‌های بزرگ برای این تیم اسپانیایی در پی داشته باشد؛ شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور این اتفاق محقق شود.

بیشتر از فوتبال