رونالدو در پی رسیدن به رکورد در بازی‌های ملی

به تازگی اسامی نامزدهای دریافت توپ طلا در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است و اسم رونالدو در بین آن‌ها به چشم می‌خورد

رونالدو موفق شد ۱۸۰ و یکمین بازی خود را در رقابت‌های ملی در ترکیب تیم ملی پرتغال انجام دهد - CARLOS COSTA / AFP

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی دنیای فوتبال این روزها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. او پس از تصاحب رکورد بیشترین گل زده در بازی‌های ملی حالا در پی رسیدن به بیشترین تعداد بازی در مسابقات ملی است.

مدتی پیش او موفق شد تا از رکورد علی دایی که عنوان برترین گلزن جهان را در اختیار داشت عبور کند و حالا به تنهایی در صدر قرار بگیرد و به عنوان برترین گلزن جهان شناخته ‌شود.

علی دایی، اسطوره تیم ملی فوتبال ایران، سال‌ها این عنوان را در اختیار داشت و رونالدو چندی پیش موفق شد از ۱۰۹ گل زده او عبور کند. تیم ملی فوتبال پرتغال روز شنبه ۹ اکتبر در بازی دوستانه‌ای مقابل تیم ملی فوتبال قطر میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفت و موفق شد با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد.

رونالدو در این مسابقه موفق شد گل نخست تیمش را در دقیقه ۳۷ مسابقه به ثمر برساند اما مهم‌تر از گل برای او تعداد بازی‌های ملی بود. رونالدو موفق شد ۱۸۰ و یکمین بازی خود را در رقابت‌های ملی در ترکیب تیم ملی پرتغال انجام دهد و از رکورد ۱۸۰ بازی ملی سرخیو راموس برای تیم ملی اسپانیا عبور کرد.

او حالا تنها ۳ مسابقه تا رسیدن به رکورد احمد حسن، بازیکن تیم ملی مصر با ۱۸۴ بازی فاصله دارد و به نظر می‌رسد به زودی از این رکورد نیز عبور کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رونالدو که به تازگی به تیم سابقش یعنی یونایتد بازگشته است، در چند هفته ابتدایی با اینکه در چند مسابقه به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده بود عملکرد بی‌نظیری از خود نشان داد و موفق شد جایزه بهترین بازیکن ماه سپتامبر لیگ جزیره را نیز دریافت کند.

فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال که در این مسابقه ۴۵ دقیقه از رونالدو در ترکیب تیمش استفاده کرده بود، به شرایط رونالدو در منچستریونایتد اعتراض کرد.

او معتقد است رونالدو بازیکن توانمندی است و باید بیشتر در زمین مسابقه حضور داشته باشد. سانتوس اذعان داشت حضور کم رونالدو در زمین مسابقه باعث افت او خواهد شد و فقط تمرین کردن کافی نیست.

به اعتقاد سانتوس دلیل اصلی تساوی یونایتد و از دست دادن امتیاز در مسابقه مقابل اورتون تدابیر اشتباه مربی یونایتد برای روی نیمکت قرار دادن رونالدو بوده است.

این موضوع چندی پیش نیز از سوی بونوچی، مدافع تیم فوتبال یوونتوس نیز مطرح شد و پس از رفتن رونالدو از یووه، بونوچی اذعان داشت که تیمشان عملا در امر گلزنی دچار افت شدیدی شده است و حضور رونالدو در ترکیب ثابت تیم انگیزه‌ای دو‌چندان به بقیه بازیکنان می‌داد و حالا نبود او تاثیری منفی در تیم داشته است.

به تازگی اسامی نامزدهای دریافت توپ طلا در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است و اسم رونالدو در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

لواندوفسکی که به تازگی جایزه کفش طلای فوتبال را به دست آورده است از بخت بالاتری نسبت به دیگر افراد برای رسیدن به توپ طلا برخوردار است.

بیشتر از فوتبال