یک پست دولتی دیگر برای اقوام خامنه‌ای؛ فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد 

مواضع مدیر مسئول سابق روزنامه صبح نو به محمدباقر قالیباف نزدیک است 

فرشاد مهدی‌پور متولد سال پنجاه‌وهفت و فارغ‌التحصیل رشته سیاست‌گذاری فرهنگی است - iict.ac.ir

محمدمهدی اسماعیلی در حکمی، فرشاد مهدی‌پور را به‌ سمت «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

مهدی‌پور روزنامه‌نگاری اصولگرا و از اقوام علی‌ خامنه‌ای است که در خبرگزاری‌‌های فارس و خانه ملت و نیز روزنامه‌های جام‌جم، و صبح ‌نو سابقه فعالیت دارد. 

در حکم محمدمهدی اسماعیلی برای فرشاد مهدی‌پور، از او خواسته شده است که از «ظرفیت» رسانه‌ها برای انتشار و «معرفی مناسب رشد و شکوفایی دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف رسانه‌ای و تبلیغاتی نظام» در داخل و خارج کشور استفاده کند. 

فرشاد مهدی‌پور متولد سال پنجاه‌وهفت و فارغ‌التحصیل رشته سیاست‌گذاری فرهنگی است. او با دختر بزرگ حسن خجسته، برادر همسر علی خامنه‌ای، ازدواج کرده است؛ ازدواجی که دستاوردهای متعددی در فضای رسانه‌ای برای او در پی داشت و او را تا مقام سردبیری و عضویت در هیئت‌مدیره روزنامه‌هایی مثل همشهری، جام جم، خبرگزاری خانه ملت، هفته‌نامه پنجره، سروش هفتگی، سایت خبری فردا و تهران تایمز ارتقا داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از فرشاد مهدی‌پور به عنوان موسس و سردبیر روزنامه «صبح ‌نو» نیز یاد می‌شود؛ روزنامه‌ای که با حمایت محمدباقر قالیباف در زمان مسئولیت او در شهرداری (سال ۱۳۹۵) راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۶ با انتخاذ رویکردی انتقادی به دولت روحانی، از محمدباقر قالیباف حمایت کرد. اگرچه مدیران این روزنامه همواره حمایت قالیباف را انکار کردند، دفاع تمام‌قد از شهردار وقت تهران نشان می‌داد که این روزنامه با حمایت مالی و معنوی قالیباف به حیات خود ادامه می‌دهد. 

حدود سه سال پس از انتشار روزنامه صبح ‌نو، مدیران این روزنامه ادعا کردند که صاحب‌امتیاز آن موسسه «شمیم صبح» است. این موسسه در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد و اعضای هیئت‌مدیره آن فرشاد مهدی‌پور، سید محمود رضوی و مسعود معینی‌پور بودند که هر سه از نزدیکان محمدباقر قالیباف به شمار می‌روند. پس از اینکه مهدی‌پور به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کوچ کرد، سعید آجرلو در روزنامه صبح‌ نو جای او را گرفت. 

رسانه‌های داخلی ایران‌، هم‌زمان با انتشار خبر انتخاب فرشاد مهدی‌پور، بدون اشاره به نسبت فامیلی او با رهبر جمهوری اسلامی ایران، از این روزنامه‌نگار اصولگرا به‌عنوان موسس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نام برده‌اند. از او کتاب‌هایی نیز با عنوان‌های «ما و مسائل فضای مجازی» و «رسانه‌ها و سیاست‌های انقلابی» منتشر شده است. 

کمیل خجسته، پسر بزرگ حسن خجسته، نیز با بودجه سازمان تبلیغات اسلامی سایت همسریابی «همدم» را به راه انداخته که واکنش‌های زیادی در پی داشته است. این سایت نیز با حمایت و حضور محمدباقر قالیباف رونمایی شد.