دونالد ترامپ رئیس جمهوری فرانسه را «مافنگی» خوانده بود

ترامپ در دوران ریاست جمهوری بارها با امانوئل مکرون اختلاف‌نظر پیدا کرده بود

امانوئل مکرون (چپ)، رئیس جمهوری فرانسه، و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا- MARIN / POOL / AFP

طبق ادعای کتاب جدیدی، دونالد ترامپ در یک جمع خصوصی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، را «مافنگی» خوانده و کم‌وزنی او را به تمسخر گرفته است.

به گفته استفانی گریشام، از دستیاران بلندپایه و پیشین ترامپ، رئیس جمهوری تک‌دوره‌ای ایالات متحده آقای ماکرون کوچک‌اندام را در کاخ سفید مسخره کرده است.

بر اساس کتاب «اکنون پاسخگوی پرسش‌ها‌تان هستم: در کاخ سفید ترامپ چه دیدم» نوشته خانم گریشام، آقای ترامپ گفته است: «این مردک مافنگی است و در کل چیزی نیست جز شصت کیلو خشم و غضب.»

آقای ترامپ در دوران ریاست جمهوری بارها با آقای مکرون اختلاف‌نظر پیدا کرده بود.

رهبر فرانسه به تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان ایالات متحده از سوریه بدون خبر دادن به ناتو انتقاد داشت و می‌گفت که آن اقدام باعث شد آن ائتلاف نظامی دچار «مرگ مغزی» شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ هم در پاسخ، اظهارات آقای ماکرون را «سخنانی بسیار بسیار زننده» خواند.

خانم گریشام از ژوئیه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ معاون مطبوعاتی کاخ سفید بود و در کتاب خود نوشته است که بوریس جانسون «از معدود رهبران اروپایی بود که به نظر می‌رسید ترامپ با او کنار می‌آید.»

او در کتاب‌ خود نوشته است که آقای ترامپ در نشست  سال ۲۰۱۹ گروه۷ در فرانسه، با نخست وزیر بریتانیا راجع به حیوانات وحشی استرالیا و عمل کیسه صفرا گپ زده است.

آقای ترامپ این ادعاهای خانم گریشام علیه خود را رد کرده است و می‌گوید که او به دلیل جدایی‌اش از مکس میلر، دستیار سابق ترامپ، «بسیار عصبانی و تندمزاج» بود.

آقای ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «استفانی به قدر کافی قوی نبود و این از ابتدا هم معلوم بود.»

«مشکلات بزرگی داشت و حس می‌کردیم باید مشکلات خود را به نحوی حل کند.»

از جمله ادعاهای دیگر مطرح شده در آن کتاب این است که «ملانیا ترامپ» نیز ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر را «آن کارآموزها» (the interns) خوانده بوده است.

خانم گریشام هم‌چنین نوشته است که آقای ترامپ فقط جلو دوربین‌های تلویزیون با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، برخورد خشکی داشته است، و یک بار هم با خانم گریشام تماس گرفته و از خودش در برابر ادعاهای استورمی دنیلز مبنی بر قارچی‌شکل بودن آلت تناسلی‌اش دفاع کرده است.

خانم گریشام همچنین ادعا می‌کند که ترامپ یکی از مشاوران کاخ سفید را مأمور پخش ترانه‌های نمایش‌های موزیکال «برادوِی»، مخصوصاً ترانه «خاطره» از نمایش موزیکال «گربه‌ها» کرده بوده است تا به او آرامش دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان