گفت‌و‌گوی سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا با احمد مسعود

«این به نفع ایالات‌متحده است که جامعه بین‌المللی به طالبان مشروعیت نبخشد چون آنها تروریست بوده و هستند»

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان-JOEL SAGET / AFP

مایک والتز و لیندسی گراهام، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌و‌گو با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان و فرزند احمدشاه مسعود، نماد ایستادگی افغانستان خبر دادند.

در این بیانیه که در حساب توییتر رسانه‌ای سناتور والتز منتشر شده، آمده است: «مفتخریم که با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان گفت‌و‌گو کردیم. خرسندیم که می‌شنویم او همچنان به مقاومت در برابر وحشیگری طالبان و ایستادگی برای حقوق اولیه انسانی و آزادی متعهد است. پس از این گفت‌و‌گو کاملا برای ما روشن شد که طالبان در افغانستان عمیقا غیر محبوب است و در سراسر کشور نسبت به این گروه انزجار وجود دارد. کابینه و نیروهای آنها شامل القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی‌اند. این به نفع ایالات‌متحده است که جامعه بین‌المللی به طالبان مشروعیت نبخشد چون آنها تروریست بوده و هستند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «افزون بر این از دولت بایدن می‌خواهیم که در مقابل تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن طالبان به عنون دولت افغانستان و و حضور آنها در سازمان ملل مقاومت کند.»

این بیانیه در حالی منتشر شده که درخواست طالبان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که هم اکنون در نیویورک در حال برگزاری است، به کمیته اعتبار سازمان ملل ارایه شده است. سهیل شاهین که از سوی طالبان به عنوان نماینده این گروه در سازمان ملل معرفی شده هم در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس خواستار به‌رسمیت شناخته شدن «فوری» حکومت طالبان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان پیش از این تلاش‌هایی برای آگاه کردن جامعه بین‌المللی و مقامات آمریکا درباره ماهیت گروه افراط‌گرای طالبان انجام داده بود. او از جامعه بین‌المللی و آمریکا و به ویژه فرانسه برای ایستادگی در مقابل طالبان کمک خواسته است.

نیکی هیلی، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل نیز در توییتی با تروریست خواندن طالبان، خواستار جلوگیری از حضور و سخنرانی آنها در سازمان ملل شده است.

طالبان از ماه گذشته همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، کنترل این کشور را به دست گرفته است. آنها کابینه خود را با چهره‌های تحت تعقیب‌ اف‌بی‌آی و تروریست‌های شناخته شده تشکیل داده‌اند و اکنون به دنبال جلب حمایت بین‌المللی‌اند.

بیشتر از جهان