جبهه مقاومت افغانستان: خانه را از پلیدی پاک می‌کنیم

علی‌ میثم نظری: ‌«مردم نواحی اندراب، دایکندی، کابل، بامیان، غزنی، فاریاب و مزارشریف و همچنین افغان‌‌های مقیم شهر واشنگتن به جبهه مقاومت پیوسته‌اند»

علی‌ میثم نظری، رییس‌ روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان در توییتی نوشت:‌ «هم‌میهنان، شیرها و عقاب‌های هندوکش در اندراب و پنجشیر امشب خانه‌مان را از پلیدی این هفته، قهرمانانه پاک می‌کنند.»

نظری، پیشتر در روز دوشنبه ‌در توییت دیگری نوشته بود که به دنبال فراخوان احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت، برای قیام ملی در افغانستان، مردم نواحی اندراب، دایکندی، کابل، بامیان، غزنی، فاریاب و مزارشریف و همچنین افغان‌‌های مقیم شهر واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا، این فراخوان را پذیرفته و به جبهه مقاومت پیوسته‌اند.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در پیامی که ظهر دوشنبه منتشر کرد، از مردم خواست تا قیام عمومی را در مقابل طالبان به راه بیاندازند. احمد مسعود در پیامش گفت که در دو ماه گذشته، مردم در مقابل طالبان در گوشه و کنار افغانستان دست به مقاومت زدند. اما به دلایل مختلف جنگ به نقطه‌ای رسید که مردم در تگنای سختی قرار گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر مقاومت ملی افغانستان همچنین گفت که پس از پیام شورای علمای افغانستان در روز یکشنبه، جبهه مقاومت ملی به این پیام لبیک گفته و آن را اجرایی دانست. اما به گفته احمد مسعود، «طالبان با نشان دادن ذات اصلی خود، نه به شریعت احترام گذاشتند، نه به علما و نه برای نظر شورای سراسری علمای افغانستان احترام قائل شدند.» او گفت که پس از نظر علما افغانستان، طالبان حملات خود را به نیروهای مقاومت آغاز کردند که در نتیجه تعداد زیادی به شهادت رسیدند.

اشاره آقای مسعود به هلیکوپترها و پهپادهایی است که شامگاه یکشنبه مواضع جبهه مقاومت در پنجشیر را بمباران کردند. گفته می‌شود که این حملات از سوی ارتش و استخبارات پاکستان انجام شده است.

گروه اسلامگرا و افراطی‌گرای طالبان، روز دوشنبه با اعلام پیروزی در ولایت پنجشیر، گفت که بر تمامی افغانستان کنترل دارد. طالبان ویدئویی را نیز منتشر کردند که نشان می‌دهد نیروهای آنان پرچم گروه را در برابر فرمانداری پنجشیر برافراشته‌اند.

طالبان در حالی ادعای کنترل کامل بر افغانستان را دارد که علی میثم نظری، رییس روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان گفته است:‌ «مقاومت برای آزادی و عدالت تازه آغاز شده و تا شکست سرکوبگران ادامه خواهد داشت.» 

همزمان صفحه‌ که «بنیاد مسعود» در آمریکا روی وبسایت «گوفاندمی» برای دریافت کمک‌های مالی مردمی به نفع جبهه مقاومت پنجشیر راه‌اندازی کرده، تاکنون و ظرف شش روز، حدود ۱۵۰ هزار دلار جمع‌آوری کرده است.

بیشتر از جهان