احمد مسعود: دشمنان افغانستان به هیچ مرز و حدودی باور ندارند

خشونت‌ها در افغانستان افزاش چشمگیری یافته‌است

احمدمسعود، فرزند احمدشاه مسعود، فرمانده فقید مجاهدین از افزایش قتل‌های هدفمند انتقاد کرده‌است - فیسبوک احمدمسعود

احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، که از چند سال به این‌سو فعالیت‌های سیاسی‌ خود را آغاز کرده است، در واکنش به وخیم شدن وضعیت امنیتی و ترور خبرنگاران افغان، اعضای جامعه مدنی و شخصیت‌های نامدار این کشور گفت که دشمنان مردم افغانستان هیچ حد و مرزی ندارند و هر روز جنایتی جدید خلق می‌کنند.

احمد مسعود، درباره  قتل فرشته کوهستانی، فعال جامعه مدنی و مدافع حقوق زنان افغان که روز گذشته همراه با برادرش توسط افراد ناشناس در حصه اول کوهستان استان کاپیسا ترور شد نوشت: «شهادت بانو فرشته کوهستانی یک‌بار دیگر طینت سیاه دشمنان آزادی و عدالت این سرزمین و مردمانش را ثابت کرد. این دشمنان افغانستان به هیچ مرز و حدی باور ندارند و حتی نمی‌توانند بانوی مسلمان و مومنه‌ای چون فرشته کوهستانی را تاب بیاورند و او را ترور می‌کنند.»

آقای مسعود، با تاکید بر تداوم راه مبارزان این سرزمین گفت: «فرشته کوهستانی در میان ما نیست اما صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی این بانوی مبارز در رگ‌های مردمان این سرزمین جاری است و تا زنده‌ایم خون می‌دهیم اما از آرمان و عزت خود یک قدم هم عقب نخواهیم نشست و انتقام خون ناموس این سرزمین را از ظالمان و تروریست‌ها خواهیم گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد مسعود، از مسئولان حکومت افغانستان نیز انتقاد کرد و افزود: «بی‌توجهی نظام در حفظ سلامت و امنیت شخصیت‌های مهم و مبارزی که بقای نظام بر مبارزه و صدای رسای آنان استوار است، خیانت و جنایت است و گناه آن‌ها کمتر از تروریست‌هایی که مردم ما را به شهادت می‌رسانند نیست.»

نادره حسینی، استاد دانشگاه هم در این‌باره گفت: «متاسفانه دولت ما در تامین امنیت شهروندان ناکام مانده و روزی نیست که چندین هموطن خود را از دست ندهیم. دشمنان این خاک هر روز تلاشند که چندین تن از خوبان ما را ترور کنند و موفق هم می‌شوند. من نخست از طالبان می‌خواهم که بس است! تا به کی با دستور بیگانه‌ها مردم خود را به ناحق و برای منافع دیگران می‌کشید؟ بس است! مردم زیادی را کشتید و خونشان را جاری کردید. بس است! مردم دیگر تحمل ندارد. بیایید هر خواست و برنامه‌ای که دارید روی میز مذاکره بگذارید و بحث کنید نه اینکه برای منافع خود، عزیزان ما را که به خاطر آبادی، سربلندی و آسایش افغانستان و مردمانش، با قلم و کلام خود مبارزه می‌کنند ترور ‌کنید. بس است! به خدا بس است! خسته شدیم.»

احمدزی شکران، ساکن کابل هم اظهارداشت: «احساس می‌کنم که در این شب‌ها و روزها هیچ کس در امان نیست. کاملا شوکه شدم. روزی نیست که خبر مرگ یکی از بهترین‌های کشورم را نشنوم. متاسفانه طالب و همفکران طالب از کشتار مردم و ویرانی خاک ما سیر نشده‌اند و هر روز می‌کوشند که از مردم و به‌خصوص، نسلی که آینده‌ساز کشور هستند، قربانی بگیرند. خداوند هرچه زوتر کشور ما را آباد، آرام و از جنگ و کشتار دور کند. واقعا خسته شده‌ایم و دیگر تحمل نداریم. تا کی قربانی بدهیم، بگرییم و تماشا کنیم؟»