کاخ‌‌ها و موزه‌های تهران بعد از پنج ماه تعطیلی باز شدند

کاخ جهانی گلستان و مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از جمله مراکزی هستند که رسما اعلام بازگشایی کرده‌اند

کاخ گلستان از کاخ‌های دوره قاجار در تهران است- ATTA KENARE / AFP

با تغییر رنگ وضعیت کرونا در تهران از قرمز به نارنجی، روز شنبه ۲۷ شهریور، موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی بازگشایی شدند.

موزه‌ها از ۱۸ فرودین‌ماه ۱۴۰۰ با دستور ستاد کرونا تعطیل شده بودند. مدیرکل موزه‌ها پیش از این گفته بود که موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند که در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، کاخ جهانی گلستان و مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از جمله مراکزی هستند که رسما اعلام بازگشایی کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که در شبانه‌‌‌روز گذشته ۳۵۵ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در زمان اعلام شده، نزدیک به ۱۳ هزار بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ نیز در کشور شناسایی، و از میان آن‌ها ۲هزار و ۱۲۴ نفر بستری شده‌اند.

بر اساس آماری که مسئولان بهداشتی در ایران گزارش داده‌اند، مجموع کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر و شمار کل مبتلایان به ۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسیده است.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، نیز روز شنبه اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۱۱ نفر در تهران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که میزان مرگ و میر در تهران در طول هفته آینده دو رقمی شود.

بیشتر از فرهنگ و هنر