تهران در آستانه نارنجی شدن در تعطیلات عید

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر نتیجه خریدهای نوروزی است

وضعیت ۱۲شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی است- Mina Noei/MEHR

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به روند افزایشی شیوع کرونا در ایران هشدار داد.

علیرضا رئیسی، با اشاره به امکان تغییر رنگ‌بندی شهرها از زرد به نارنجی (پر خطر) از شهروندان خواست «برنامه‌ریزی برای سفر انجام ندهند.»

رئیسی همچنین گفت: با ادامه روند افزایشی مبتلایان به کرونا شهرهای دماوند، فیروزکوه و پیشوا، «احتمال نارنجی شدن تهران» وجود دارد.

دیگر شهرهایی که ممکن است وضعیت آن‌ها در رنگ‌بندی کشوری تغییر کند شامل ارومیه، خوانسار، گلپایگان، کاشان و برخی از شهرهای استان ایلام و بوشهر هستند. رئیسی گفت: «شهرستان‌های سقز، بانه و بیجار در استان کردستان هم وضعیت خوبی ندارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، امروز، سوم فروردین‌ماه، ۷۴ بیمار بر اثر عوارض کرونا جان خود را از دست داند. همچنین ۷۲۹۰ بیمار جدید کووید ۱۹ نیز شناسایی شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، چشم‌انداز ادامه مراقبت‌ها و محدودیت‌های بهداشتی و عمومی را تا پایان سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: «تا پایان امسال واکسیناسیون را انجام خواهیم داد اما تا آن زمان لازم است که هم‌وطنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت همراهی کنند.»

معاون کل وزارت بهداشت نیز با اعلام نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان گفت: «آمار روزهای اخیر نتیجه خریدهای نوروزی است، نتیجه مسافرت‌ها و دیدوبازدیدهای نوروز چند هفته آینده بروز خواهد کرد.»

بنا بر اعلام ایرج حریرچی، ۵۱ شهر ایران هم‌اکنون در وضعیت نارنجی (پرخطر) و قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند که امکان دارد در روزهای آینده تعداد آن‌ها بیشتر شود.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده از پلیس راهور، در برخی جاده‌های ایران ازجمله آزادراه تهران شمال، با گذشت سه روز از زمان تحویل سال، همچنان ترافیک سنگینی مشاهده می‌شود. پلیس‌راه مازندران پیش‌تر اعلام کرده بود سفرهای نوروزی به این استان در مقایسه با سال گذشته صد در صد افزایش داشته است.

در حال حاضر سفر «از» و «به» ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی، ممنوع است.