فرانسه هزاران کارمند واکسینه‌نشده بخش درمان را از کار تعلیق کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعلیق این افراد بدون حقوق است

امانوئل مکرون در ماه ژوییه اعلام کرده بود که واکسن برای کارکنان بخش‌ درمان اجباری می‌شود‌ــTheo Rouby / AFP

هزاران تن از کارکنان بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و مراکز درمانی فرانسه به‌دلیل نقض قوانینی که تزریق واکسن کووید‌ـ‌۱۹ را برای آن‌ها الزامی می‌کند، از کار معلق شده‌اند.

الیویه وِرَن، وزیر بهداشت، به رادیو فرانسه گفت: «روز گذشته، تعلیق‌ از کار به حدود ۳۰۰۰ نفر از کارکنان مراکز درمانی و درمانگاه‌ها که هنوز واکسینه نشده‌اند ابلاغ شد.» گزارش‌ها حاکی از آن است که تعلیق این افراد بدون حقوق است.

به گزارش نشریه محلی نیس مَتَن (Nice Matin)، حدود ۴۵۰ تن از کارکنان بخش‌های درمانی بیمارستانی در شهر نیس‌ـ یعنی یک نفر از هر ۱۶ کارمند- از کار معلق شده‌اند.

گروه اصلی بیمارستان‌های فرانسه (Assistance Publique-Hopitaux de Paris) نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که ۳۴۰ نفر از کار تعلیق شده‌اند.

نشریه لوموند (Le Monde) از ۱۰۰ تعلیق در ناحیه پِرپینیان، ۷۶ تعلیق در بیمارستان آموزشی بِرست، ۵۴ تعلیق در بیمارستان‌های شامپاین-سود (تروا)، ۴۰ مورد در کئور، ۳۷ تعلیق در سن‌نزر، ۲۶ تعلیق در آنژر،  ۴۰ تعلیق در روئن، ۳۰ تعلیق در پو و اله، و ۲۰ تعلیق در آنگولم خبر داد. 

امانوئل مکرون در ماه ژوییه اعلام کرده بود که برای ورود به رستوران‌ها، مراکز ورزشی و موزه‌ها گذرنامه سلامت لازم است و واکسن برای کارکنان بخش‌ درمان اجباری می‌شود.

این فرمان به افزایش چشمگیر واکسیناسیون در فرانسه که پیش‌تر تردید در مورد واکسن در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر بود، منجر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکسیناسیون اجباری برای امدادگران، کارکنان بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها از روز چهارشنبه اجرایی شده است.

در این میان، آقای ورن این نظریه را که قانون جدید در بخش درمانی کشور اختلال ایجاد کرده، تکذیب کرده است. او گفت: «هیچ هرج‌ومرجی به‌وجود نیامده است. برعکس، از ادامه اقدام‌های درمانی و مراقبتی اطمینان حاصل شده است.»

موارد پراکنده‌ای از پیامدهای این قانون برای مثال در بخش ام‌آرآی یک مرکز درمانی مشاهده شده است، اما بخش اعظم کارکنانی که از کار معلق شده‌اند نه در خط مقدم، بلکه در قسمت‌های تدارکاتی و پشتیبانی کار می‌‌کردند.

آقای ورن گفت: «بیشتر این تعلیق‌ها موقتی است... بسیاری از آن‌ها که دیدند واکسیناسیون اجباری واقعی است، تصمیم گرفته‌اند واکسن بزنند.»

او در ادامه افزود تاکنون فقط «چند ده مورد» استعفا وجود داشته است.

قرار است ایتالیا نیز روز پنجشنبه اعلام کند که مدرک واکسیناسیون یا جواب منفی آزمایش کووید برای تمام کارکنان الزامی خواهد شد.

از اواخر ماه مارس، واکسیناسیون برای کارکنان بخش درمان اجباری شد. فدراسیون پزشکان ایتالیا اعلام کرد که تا روز پنجشنبه، ۷۲۸ پزشک در سراسر کشور به علت خودداری از تزریق واکسن از کار معلق شده‌اند.

هلند نیز در نظر دارد اقدامی مشابه انجام دهد اما فقط برای ورود به میخانه‌ها و باشگاه‌ها.

© The Independent

بیشتر از جهان