آنا کالینسکایا قهرمان پیشین‌ تنیس، اسلاون استیفنس را غافلگیر کرد

سعی کردم تمرکز داشته باشم و زیاد به حریف فکر نکنم

Don Emmert / AFP

«آنا کالینسکایا» روس که با انجام بازی‌های انتخابی به مسابقات اصلی راه یافت، در دور نخست مسابقات تنیس آزاد ایالات متحده، «اسلاون استیفنس» قهرمان پیشین این مسابقات را در روز سه شنبه غافلگیر کرد و با نتیجه‌ی ۶-۳ و ۶-۴ شکست داد. «استیفنس» در طول مسابقه نتوانست منسجم بازی کند و بازی‌اش هیچ‌گونه سامانی نداشت.

«استیفنس» آمریکایی که بخت یازدهم قهرمانی بود و در سال ۲۰۱۷ در همین مسابقات قهرمان شده بود، توانست در دو مبارزه برای امتیاز آخر بازی، پیروز شود اما بار سوم وقتی که تنیس‌باز روس، ضربه پشت راکت محکمی زد، در پشت خط انتهای زمین جا ماند و توپ با برخورد به لبه‌ی تور در زمین وی فرود آمد.

«استیفنس» می‌گوید: «گاهی خوب بازی می‌کردم گاهی بد. انسجام نداشتن به هیچ‌وجه به آدم کمک نمی‌کند. حریف خوب کار کرد و محکم و استوار مبارزه می‌کرد. هرگز نگذاشت بازی را درست و حسابی به دست بگیرم. شایسته‌ی ستایش بود. واقعاً سبک بازی خودش را خوب پیاده کرد».

«کالینسکایا» که نخستین بار بود در یک مسابقه‌ شبانه‌ گراند اسلم تنیس بازی می‌کرد و برای نخستین بار در ورزشگاه «آرتور اش» حضور یافته بود به نظر نمی‌آمد که از رویارویی با استیفنس هراسان باشد. قرار گرفتن در میان ۱۶ نفر پایانی مسابقات تنیس «سین‌سیناتی» و پیش از مسابقات تنیس آزاد ایالات متحده هم در کارنامه‌ی «استیفنس» به چشم می‌خورد.

تنیس‌باز بیست ساله روس که برای راه یافتن به مسابقات اصلی سه مسابقه‌ انتخابی را برده بود در نخستین فرصتی که به دست آورد از سرویس استیفنس امتیاز گرفت و در ست اول ۵-۳ جلو افتاد و تا دست یافتن به بزرگ‌ترین پیروزی در عمر کوتاه بازی‌گری‌اش هرگز پا پس نگذاشت.

«کالینسکایا» در مصاحبه‌ای بعد از مسابقه که درون زمین انجام گرفت آرام بود و گفت: «خیلی خوش‌حالم که نخستین مسابقه‌ام در این زمین را بردم. فقط سعی کردم تمرکز داشته باشم، زیاد به حریف فکر نکنم و تنها حواسم به بازی خودم باشد».

حریف در طول مسابقه فقط یک بار از سرویس «کالینسکایا» امتیاز گرفت و کالینسکایا  توانست سه امتیاز از چهار امتیاز سرنوشت‌ساز پایانی(break point) را به دست آورد.

کالینسکایا در بازی بعد باید با «کریستی اهن» آمریکایی روبرو شود که به صورت ارفاقی( wildcard) به این مسابقات راه یافته است و قبل‌تر در روز سه‌شنبه توانسته بود «اسوتلانا کوزنتسوا» نفر دوم مسابقات «سین‌سیناتی» و قهرمان مسابقات تنیس آزاد ایالات متحده در سال ۲۰۰۴ را غافل‌گیر کند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش