لیونل مسی پس از پله حالا چشم به رکورد رونالدو دارد

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال قصد دارد تمامی رکوردهای فوتبال را جابه‌جا کند

مسی با دو گل بالاتر از پله به عنوان بهترین گلزن آمریکای جنوبی شناخته می‌شود - Juan Ignacio RONCORONI /AFP

ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال یعنی لیونل مسی این روزها دوباره روحیه گلزنی خود را به دست آورده است و قصد دارد تمامی رکوردهای فوتبالی را جابه‌جا کند.

مسی در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی در بازی مقابل بولیوی موفق شد هر سه گل تیمش را وارد دروازه این تیم کند و علاوه بر هت تریک پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد. او با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند موفق شد تا به عدد ۷۹ گل زده در رقابت‌های ملی در آمریکای جنوبی برسد و از رکورد پله، بازیکن اسطوره‌ای برزیل، عبور کند.

مسی حالا با دو گل بالاتر از پله به عنوان بهترین گلزن آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. این مسابقه و رکوردشکنی برای او بسیار خاص بود چراکه مادر و برادر مسی نیز در استادیوم محل برگزاری مسابقه حاضر بودند و نمایش بی‌نظیر او را از نزدیک مشاهده کردند.

او همچنین با سه گلی که در این مسابقه به ثمر رساند توانست از رکورد سوارز نیز عبور کند و به عنوان بهترین گلزن آمریکای جنوبی در تاریخ رقابت‌های انتخابی مسابقات جام جهانی با ۲۶ گل زده قرار بگیرد. به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ برای مسی سال بسیار درخشانی باشد چراکه او بالاخره پس از مدت‌ها موفق شد تا در تابستان سال جاری (۲۰۲۱) یک جام قهرمانی باارزش را با تیم ملی آرژانتین در رقابت‌های کوپا آمریکا به دست آورد و حالا به نظر می‌رسد در تیم باشگاهی جدیدش یعنی پی‌اس‌جی نیز به دنبال کسب جام‌های بیشتر چه تیمی و چه انفرادی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسی پس از پایان بازی مقابل بولیوی از شدت خوشحالی نتوانست جلو اشک‌هایش را بگیرد و گفت: «من سال‌ها به دنبال چنین لحظه‌ای بودم و برای رسیدن به این رکورد بسیار تلاش کردم هر روز رویای آن را در ذهنم مرور می‌کردم. دیگر بهتر از این نمی‌توانست اتفاق بیفتد، زمانی که مادر و برادرم روی سکوها حضور دارند و آن‌ها هم مثل من خوشحال هستند. آن‌ها برای من زحمات زیادی کشیدند و حالا در این روز خاص در کنارم هستند.»

اما مسی حالا چشم به رکورد دیگری دارد که متعلق به کریستیانو رونالدوی پرتغالی است، رقیب همیشگی او در تمامی رقابت‌ها فوتبالی. مسی با سه گلی که در بازی مقابل بولیوی در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی به ثمر رساند توانست تعداد هت تریک‌های خود را به عدد ۵۵ برساند و حالا فقط سه هت تریک دیگر تا رکورد رونالدو فاصله دارد.

با توجه به حضور او در پی‌اس‌جی و لیگ نه چندان درجه یک فرانسه به نظر می‌رسد این اتفاق به زودی خواهد افتاد و او از رکورد رونالدو هم عبور خواهد کرد. این در حالی است که رقابت بین این دو بازیکن ادامه خواهد داشت و رونالدو نیز در ترکیب یونایتد برای بهبود رکوردهای خود از انگیزه بالایی برخوردار است و قصد دارد روزهای خوش گذشته را با منچستر یونایتد تکرار کند.

بیشتر از فوتبال