اسطوره فوتبال جهان زیر تیغ جراحی روده

پله ۸۰ ساله گفته که بعد از جراحی شرایط خوبی دارد و عمل را «پیروزی بزرگی» خواند

پله اسطوره فوتبال جهان، عمل جراحی موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت - Miguel Schincariol / AFP

پس از آن که در یک کنترل پزشکی معمول مشخص شد در روده «پله» غده‌ای وجود دارد، این فوتبالیست تحت عمل جراحی قرار گرفت و غده را از روده وی خارج کردند.

این ملی‌پوش برزیلی پس از جراحی دوران نقاهت خود را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در شهر سائو پائولو می‌گذراند و روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور به بخش منتقل می‌شود.

پله ۸۰ ساله گفته که بعد از عمل جراحی شرایط خوبی دارد و عمل را «پیروزی بزرگی» خوانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اظهار داشت: «شکر خدا حالم خیلی خوب است و از دکتر فابیو و دکتر میگوئل سپاسگزارم که مراقب سلامتی من بودند. شنبه پیش (۱۳ شهریور) تحت عمل جراحی قرار گرفتم و توده مشکوکی را از سمت راست پشت روده‌ام بیرون آوردند. این غده را در همان آزمایش‌های هفته پیش که گفتم، شناسایی کرده بودند. خوشبختانه به جشن گرفتن پیروزی‌های بزرگ در کنار شما عادت کرده‌ام. با این مسابقه هم با چهره‌ای خندان، خوش‌بینی فراوان و لذت زندگی در میان خانواده و دوستانم روبه‌رو خواهم شد.»

بر اساس اعلام بیمارستان آلبرت اینشتین، این غده در یک کنترل عادی قلبی عروقی شناسایی و آزمایش شده است.

پله در تاریخ ۹ شهریور در بیمارستان بستری شد. او شایعات مبنی بر بیمار بودن خود را تکذیب کرده بود. وی هفته پیش گفته بود: «دوستان ضعفی ندارم و وضعیت سلامتم خیلی خوب است. کنترل‌های عادی را انجام دادم که به دلیل همه‌گیری نتوانسته بودم انجام دهم.»

این بازیکن سابق فوتبال همواره سلامت جسمانی شگفت‌انگیزی داشت و به ندرت در زمین بازی آسیب می‌دید تا اینکه در سال ۲۰۱۲ تحت عملی ناموفق برای تعویض مفصل ران قرار گرفت و اکنون نمی‌تواند بدون کمک راه برود.

© The Independent

بیشتر از ورزش